ey Gunnar!

Vill och vill, jag trodde gentlemän bad om saker! :devil: :rofl: Fast jag förstår faktiskt inte vad det är du vill att jag ska måla. Stora ögon hit och höjda ögonbryn, vad är det för känsla du vill förmedla? Förtvinade ansiktsmuskler? :rofl: Hrm, nej förlåt.

Det är inte så svårt att måla en smiley faktiskt. Jag utgår ifrån en sån här "tom smiley" och sedan målar jag dit ansiktet i ett vanligt bildbehandlingsprogram (för tillfället Paint Shop Pro). Det enda som kan vara lite krångligt är att få till färgerna och nyanserna så att det blir riktigt snyggt, det krävs lite estetiskt sinne :D och lite teknisk begåvning att kunna öka/minska antalet färger i gif-paletten. Jobbar man med en jpg-bild som den här så blir det lättare och man slipper krångla med färgerna.

/Erica
 
Nu har jag suttit o lekt lite med de nuvarande smilesarna i photosuite men hittar inte mina hemsideuppgifter. Det är inte någon som har lust att lägga upp dom på sitt?
 
du vill möjligtvis inte hjälpa mig å animera ett av mina bidrag? vore jättesnällt isf
kolla på forumet "datorer", står om de där
 
okey, får försöka å bli kompis me programmet imorgon för nu e de helt hopplöst
den frågeteckenssmiley som finns här på buke nu e så dum ibland för den passar inte alltid in när man undrar nåt eftersom den ser lite ledsen ut. å då tänkte jag att de vore ju kul å ha en animerad men de tyckte visst inte min dator alls om :smirk:
 
Åh. Måste bara säga att smileysarna är jättefina. =D Bra idé det här. =)
(synd bara att man är så kass på att rita själv. =P)
 
:D

Jo, den smilysen ska för medla en "förvånande känsla" tex, någon skriver att hästar borde vara inlåsta, inte släppas ut. Då ska smilysen symbolisera, att den människa som säger det inte är riktigt klok eller att den måste vara konstig, ha en skruv lös etc :smirk:

Jag har photoshop, kan man ta in den tomma smilysen i detta och måla? Isf Hur göra, kanske du kan göra en ändå. Om du har MSN Messinger så kan du titta där för där finns en liknande smily :cool:
 
Visst kan du använda Photoshop! Spara bara ner bilden jag länkade till (högerklicka på länken och välj "Spara mål som") och öppna den i Photoshop så är det bara att måla på. Använd förstoringsglaset och förstora upp så du ser i detalj vad det är du målar. Och kom ihåg att allt ser finare ut när man förminskar till normal storlek igen. :D

Angående din smiley, är inte den här bra? :eek:

/Erica
 
Love2 MÅSTE bara finnas med! :)
Idégubben också, och en djävel :smirk:

KANONFINA, CHEESERICA!
 
Kan du inte göra en till med pussmun, fast lite tydligare om det går? :bow:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 086
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 535
Senast: Lobelia
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: MiniLi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 816
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp