F17-plan skrämde hästar så ridskolebarn trillade av

Då måste det flugit extremt lågt. Bor precis bredvid ett militärflygfält och ingen av hästarna har någonsin brytt sig om planen ens när vi var nyinflyttade och då har jag "fjolliga dressyrhästar".

Jag var inte där men jag tror inte planet höll sig på 300 m efter vad jag hört ang höjden.
Tilläggas kan att det ligger ett flygfält bredvid ridskolan. Alltså verkligen fält i fält och hästarna är normalt sätt inte rädda överhuvudtaget för alla olika slags plan som lyfter där i tid och otid.
 
Det lät så högt att det inte gick att prata med varandra när planet passerade (känner folk som var i närheten av ridskolan när planet flög runt där). Dessa plan flyger vanligtvis inte där och inte så lågt. De plan (mindre privatplan) som vanligtvis lyfter och landar på flygfältet är hästarna vana vid.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett JAS-plan från F17 i Kallinge flög oannonserat över Skåne vilket fick flera barn som var ute och red med en ridskola att trilla av...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett JAS-plan från Blekinges flygflottilj F17 flög på onsdagen oannonserat över Skåne. Det fick Viarps kör och ridklubb att reagera...
Svar
0
· Visningar
528
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter På Vilsta ridskola i Eskilstuna träffas varje vecka en grupp med funktionsnedsättning för att lära sig rida. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
437
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det kallas Morgon i stallet. Karlshamns ridklubb vill visa ungdomar hur det är att ha häst och ge dem möjlighet att hjälpa till med...
Svar
0
· Visningar
561
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp