J

Juvelflickan

Hejsan!

Jag undrar en liten sak.. Hehe
Jag ska nämligen vara med på en tävling och i ryttarbrevet stod det F2u då jag skulle tävla och i startlistan F1 ungdom.
Är det fri gångartsföljd?
Det står även att man ska rida en och en.
Jag hade nämligen för mig att F2 var fastgångartsföljd och då jag kollade upp det i FIPO, stod det att det var på speakerns kommando och två eller fler inne på banan??? :confused:
Hänger inte med riktigt.. Någon annan som gör det?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: F2

Det kan vara så att man gått ut med F2 i proppen, orsaken kan sägas bero på antalet tävlande. Det är lättare att ändra från F2 till F1, här protesterar ingen men försöker du vända på steken så lär det bli liv i luckan. :angel:

Är tävlingen av typ kval, har du rätt att rida F1 dvs du väljer gångartsföljd själv. Andra öppna klasser/tävlingar väljer man oftast F2 som arrangör då får ryttarna vara 2 eller 3 på banan och rider efter speakerns kommando. :D
 
Sv: F2

Den är regional. Alltså får jag välja gångartsföljd? Eller?

Tack för svaret!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: F2

Hej!
Eftersom jag har skrivit ryttarbrevet och tidsprogrammet så kan jag nog svara på detta. I tidsprogrammet står det fel. Det skall vara F1u och inte F2u, man rider en och en och valfri gångartföljd. Det står alltså rätt i startlistan (som jag inte skrev).

Dock står det fel i startlistan när det gäller fyrgång. Där skall det stå som i tidsprogrammet V2 och V2u, eftersom man kommer att rida två och två med fast gångartsföljd.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Min 16 åriga connemara kille har börjat vägra för mig. Enl tidigare ryttare har han gjort det också. Första tävlingen var...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 280
L
Träning Hejsan allihopa! Jag har då ett litet problem...Jag kan inte transportera min häst(ett arabsto på 18 år).. :(Hon lägger sig nämligen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 594
Senast: SiZo
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag undrar hur det är gällande diskning av bett...? Jag fick nämligen ett halvstång i julklapp och den var lite för kort...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: Juvelflickan
·
J
Islandshäst Hejsan! Jag hade tänkt att ställa upp i de regionala tävlingar som kommer i vår, men jag undrar hur det är med det där... Om jag...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Muninn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp