Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har suttit med det här i flera dagar nu, men jag får det inte att funka! Jag kunde göra det förut i elements men om jag gör på samma sätt nu så får jag inte önskat resultat..
Jag vill alltså ha 2-3 bilder som smälter in i varandra utan skarpa kanter.
Har Photoshop CS 6.
jag har provat med det men det är de som inte funkar. När jag har gjort lagermask och tar på övertoning så blir hela bilden svart så fort jag har tryck på verktyget. Det händer sen ingenting när jag använder verktyget.
2) Nu lägger jag in den andra bilden och ser till att den överlappar den första bilden (den till vänster) lite.
3) Sedan lägger jag till en lagermask på den bilden jag precis la in (den till höger alt Lager 1 i detta fall).
4) Efter att lagermasken är tillagd klickar jag på den i lagret.
5) Efter det plockar jag fram gradient-verktyget och har svart som förgrunds färg.
6) Jag duttade väldigt försiktigt mellan bilderna, drog från vänster till höger och ungefär där jag visste att bilderna överlappade. Vill man göra det extra tydligt kan man sänka opaciteten på lagret så man ser det underliggande lagret extra tydligt.
Hästnyheter I en gästkrönika skriver kriminologen, författaren och föreläsaren Maria Dufva om hur hon möts av starka vädjanden från barn i skolor om...
Hundavel & Ras Nu blev det så att jag avstod från att anmäla oss denna gång. Ju mer jag tänkte på det desto konstigare kändes det att tuta i henne mer...