Få bilder att smälta ihop utan kanter

ponilover

Trådstartare
Har suttit med det här i flera dagar nu, men jag får det inte att funka! Jag kunde göra det förut i elements men om jag gör på samma sätt nu så får jag inte önskat resultat..
Jag vill alltså ha 2-3 bilder som smälter in i varandra utan skarpa kanter.
Har Photoshop CS 6.

Sv: Få bilder att smälta ihop utan kanter

Du gör en lagermask och använder gradient-verktyget (svart mot transparent). Viktigt att du gör det I lagermasken.

jag har provat med det men det är de som inte funkar. När jag har gjort lagermask och tar på övertoning så blir hela bilden svart så fort jag har tryck på verktyget. Det händer sen ingenting när jag använder verktyget.

Hm... Om du dubbelklickar på lagermasken, vad händer då? Kan dess maskfärg vara inställd på svart kanske?

Så här gjorde jag i Adobe Photoshop CS5:

1) Först har jag mina bild men utrymme vid sidan.
buke01.jpg

2) Nu lägger jag in den andra bilden och ser till att den överlappar den första bilden (den till vänster) lite.
buke02.jpg

3) Sedan lägger jag till en lagermask på den bilden jag precis la in (den till höger alt Lager 1 i detta fall).
buke03.jpg

4) Efter att lagermasken är tillagd klickar jag på den i lagret.
buke04.jpg

5) Efter det plockar jag fram gradient-verktyget och har svart som förgrunds färg.
buke05.jpg

6) Jag duttade väldigt försiktigt mellan bilderna, drog från vänster till höger och ungefär där jag visste att bilderna överlappade. Vill man göra det extra tydligt kan man sänka opaciteten på lagret så man ser det underliggande lagret extra tydligt.
buke06.jpg

Hoppas det hjälpte. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
751
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 472
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
2 177
Senast: Twihard
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31