Få bort brunstkiss?

Sv: Få bort brunstkiss?

Jag brukar låta kisset få vara kvar tills efter ridturen då hon är svettig. Inte lönt att tvätta hon flera gånger om dagen! :p

Då tar jag en stor hink, fyller den med varmvatten och svampar av henne, och speciellt i ljumskarna och i rumpan. Jag brukar gnugga extra mycket och skölja där kisset finns och det försvinner alltid. :)

Sv: Få bort brunstkiss?

Efter att ha försökt med det mesta på fblstoet insåg jag eg av en slump att HEXOCIL shampoo var som gjort för ändamålet. Såpa, diskmedel osv tog bort en del men inte allt (hon var vidrigt grisig..), men hexocil, låta verka en stund, skölj av - perfekt. Sen hade jag på vaselin eller babyolja för att hindra att det nya fastnade lika lätt.

Liknande trådar

Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 544
Senast: tanten
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
436
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Har idag fått ett Livintyg som inte stämmer överens med hur förloppen med skador sett ut. Veterinären har, utan att jag fått se...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Freazer
·
Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
7
· Visningar
757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ormbett
  • Shettistråden del II
  • Ponnytrav
Tillbaka