Få bort hår

Sv: Få bort hår

Om man har möjlighet att tvätta dem först så brukar mycket hår ruggas upp och lossna så man sedan lättare kan borta bort dem.

Blir lite dubbeljobb när man sen måste håra av tvättmaskinen men är värt slitet ibland.

Min mamma köpte en slags gummiborste med v-frmade borst på en mässa för ett tag sen. Den var helt fantastiskt bra!! Fick bort precis allt hår från mina padar med teddyundersida, från kläderna, allt! V7 tror jag den hette.
Vet tyvärr inte var man kan få tag i den..

Den finns på vanliga Zoo-affärer, fast då är det en hundkarda/skrapa. Helt underbar!

Det som funkar kanonbra för att få bort hår från täcken, schabrak osv är en sk tvätthandske i gummi med gumminoppor. (kostar ca 15 spänn på Börjes) Bara att trä den på handen och dra över håret. Det lossnar otroligt bra och utan att slita på tyget.:idea:

*kl*

Jag stoppar in dom torra i tumlaren och kör i ca 10 minuter..det lilla hår som sitter kvar i täcket efter det tar inte många minuter att plocka bort ett och ett :angel:

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 365
Senast: As_Vegas
·
Utrustning Min tränare tyckte jag skulle testa rida med sporrar... jag har aldrig ridit med sporrar så jag blev väldigt osäker. Men jag tog på dom...
Svar
13
· Visningar
5 132
Senast: Selma
·
Hundhälsa Ja, egentligen ska man väl inte vara förvånad att just Focus av alla hundar ska drabbas av precis allt. Nu har mitt söta måndagsexemplar...
Svar
16
· Visningar
4 709
Senast: pitrott
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 003

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka