få bort lukten

V

vickis-pajala

hmmmmm
morsan och farsan var i går på utställning med sin jämttik och tiken spydde i bilens baksäte :crazy:

ikväll så lånade jag blien för i morgoen så ska vi ut och åka skidor och det luktar ju urk i bilen även om morsan hävdar att det luktar bara lite,

finns det någon super bukare där ute som har något bra tips på hur man får bort lukten :confused:

en annan grej hur får man bukt på åksjukan :confused:
 
Sv: få bort lukten

Hur man får bort lukten vet jag inte.

Såvitt jag vet så finns det inte längre något receptfritt åkesjukemedel för hundar. Man kan inte ge de receptfria medel som finns till människa. Så det blir nog till att be vetten skriva ut ett recept vid nästa besök, så kan man hämta ut det innan det är dags för nästa resa.
 
Sv: få bort lukten

spraya på ättika och ha en bytta med kaffe sump i bilen, får bort de flesta odörer.
 
Sv: få bort lukten

Hur man får bort lukten vet jag inte.

Såvitt jag vet så finns det inte längre något receptfritt åkesjukemedel för hundar. Man kan inte ge de receptfria medel som finns till människa. Så det blir nog till att be vetten skriva ut ett recept vid nästa besök, så kan man hämta ut det innan det är dags för nästa resa.

ska ge tipset till morsan

men jag läste i någon hundbok att man kan trycka på trampdynan någon form av akupunktur är det någon som prövat detta :confused:
 
Sv: få bort lukten

Jag kör också med ättika eller vinäger, men jag sprayar inte utan har en burk med lock, tar av locket nattetid, ja eller när bilen inte används.

Efter ett par dagar är det mesta i odörväg borta.
 
Sv: få bort lukten

Jag som har fertila hankatter har ättika i sprayflaska. :angel:

undrar om det funkar på tonnårskillar med skotrar som för odjud nattetid när vickis försöker få skönhetssömnen:devil:
 
Sv: få bort lukten

Knapplån


Men kan man inte ge Postafen till hundar utan recept längre:confused:
Det sa vetrinären att vi skulle använda mot åksjuka.
Och jag använder det på 1 hund.

Men man kan inte använda det inför tävlingar och utställningar för det har 14 dagars karenstid.
 
Sv: få bort lukten

Spraya med vinager pa satet och torka med papper eller handduk, darefter lat en burk med bakpulver sta oppen i bilen under en tid.

Har tyvarr inget bra tips vad galler aksjukan...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 047
Senast: linnsan
·
B
Övr. Hund Vi tog tillbaka en av våra uppfödningar för ungefär 2 månader sen och hittade ett nytt hem till honom för 1 månad sen. Vi observerade...
Svar
10
· Visningar
4 012
Senast: **BORTTAGEN**
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp