Få bort päls från sängkläder

sthu

Trådstartare
Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt?

Jag har tre katter som gärna uppehåller sig i sängen. Pälsen fastnar på sängkläderna och går bara delvis bort i tvätten. Någon torktumlare har jag inte.

Tips mottages tacksamt.
 
Kombon torktumlare och roller tycker jag funkar bäst, så utan torktumlare är det roller kvar.
Jag rollar sängkläderna när jag bäddat.
 
Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt?

Jag har tre katter som gärna uppehåller sig i sängen. Pälsen fastnar på sängkläderna och går bara delvis bort i tvätten. Någon torktumlare har jag inte.

Tips mottages tacksamt.
Min erfarenhet är att det endast är torktumlare som funkar tillfredsställande.

Har du ingen bekant som du kan få låna torktumlartid hos? Umgås och torktumla under tiden.
 
Tycker mig ha hört att en biltvättsvamp utan medel från typ Biltema ska fungera bra även i tvättmaskin. Tyvärr aldrig kommit ihåg att köpa det för att testa:D
 
Finns det inte typ bollar/trasor som man kör med i tvättmaskinen som ska fånga upp hår? Ingen aning om de funkar dock.
 
Med roller då eller?

Hjälper inte med överkast dagtid när alla tre sover i sängen.
Fast spelar det någon roll att det är katthår på sängkläderna om de ändå sover där? Alternativet jag kan tänka mig är att tvätta halv maskin och extra sköljning för att få bort så mycket som möjligt.

Själv har jag en svart hund, en brun hund, en vit katt och en svartsköldpadda, det är hår överallt utom så mycket på kläderna om jag kan undvika. :)
 
Jag bäddar stramt och dammsuger om det behövs. Men jag har torktumlare så har kanske mindre hår att börja med (?).
Annars så säger jag använd något gummiaktitigt och dra av förhand om det är "fläckvis", mina sover helst vid huvudänden så just där blir det mest hår.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
848
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 845
Senast: kamomillo
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 186
Senast: hastflicka
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 069
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp