Få bort snögg-klister

Görel

Trådstartare
Moderator
Vilka är era knep för att få bort klistret efter snögg? Min stackars konvalescent har ett tjockt lager vid hasen, och även kvar en liten bit. Hon blev så vansinnigt irriterad när jag försökte få bort det sista.
 
Jag brukar skrubba lite försiktigt med tvål (bäst är med grova sidan på en svamp om det går) över tid. Försvinner lite varje gång och efter ett tag är det borta.
 
Vilka är era knep för att få bort klistret efter snögg? Min stackars konvalescent har ett tjockt lager vid hasen, och även kvar en liten bit. Hon blev så vansinnigt irriterad när jag försökte få bort det sista.
Är hon rakad? Jag hade provat med medicinsk bensin. Annars så har jag fått bort mycket med en "sten" som man brukar använda när de fäller.
 
Är hon rakad? Jag hade provat med medicinsk bensin. Annars så har jag fått bort mycket med en "sten" som man brukar använda när de fäller.
Ja, hon rakades inför operationerna. Antar att det bidrar till att det sitter som berget. Jag tror inte att en ryktsten är det rätta på det här stället, hon är väldigt känslig i huden just nu.
 
Vilka är era knep för att få bort klistret efter snögg? Min stackars konvalescent har ett tjockt lager vid hasen, och även kvar en liten bit. Hon blev så vansinnigt irriterad när jag försökte få bort det sista.
Åh, vilken bra fråga. Rapportera gärna när du hittar något som är bra, så jag kan komplettera stallapoteket med det. 🙂
 
Får spara ner tipsen till nästa häst skadar sig, hittills har det enda som funkat för oss varit.... Tiden! :p Dvs har inte lyckats få bort de själv alls :cautious:
 
Remove servetter som finns på apoteket är helt suveräna till att få bort klister! Funkar även hyfsat bra på kåda :)
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
226
Senast: sweep
·
Hästvård Nu behöver jag era bästa knep för att få ett bandage att stanna kvar över hasen. Hästen har ett operationssår mitt på baksidan av hasen...
2
Svar
22
· Visningar
1 591
Senast: Görel
·
Hästvård Hästen har haft snögg på sig ett antal dagar nu, och de där klisterresterna är inte helt lätt att få bort. Någon som har ett supertips?
Svar
12
· Visningar
1 723
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 524
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp