Få bort urinlukt från madrass

Kilauea

Trådstartare
Hjälp!
Hur får man bort lukten av urin från en madrass?
Ättika (12%)+vatten sprayat och sen på med bikarbonat provat, efter att ha läst på internet. Fick ligga till sig flera timmar, men det luktar ändå efter bikarbonaten dammsögs upp.
 
Jag anvande en odor neutralizer for husdjur nar barnbarnet kissade i sangen ... Det fungerade helt utmarkt, all lukt forsvann och da sprayade jag pa lite febreeze, "Just because".
 
Ättika 60% - ättikssyra. Men även det kan vara otillräckligt. Då är det bara att ge upp.
 
Jag har haft goda resultat med alsolsprit, efter tips här på Buke. Hade en katt på besök som kissade i soffan. Dränkte berörd dyna och armstöd med några flaskor sådant. Det bryter tydligen ner något i urinet och tar med doften när det avdunstar. Det, tillsammans med typ Yocoair.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Zacci
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 937
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: BornAgain
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
848
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp