Bukefalos 28 år!

Få förs. pengar trots avlivning?

Vita_N_6520

Trådstartare
Min pålle ska ju såsmåningom avlivas då hon inte kommer bli frisk.
Har inte fått klart på papprena, vet skulle skicka men har inte gjort det tydligen, så det lär ju dröja ett tag innan allt blir klart för avlivning.
(Är inget akut direkt, så ni inte tänker på det :) )

Grejen är den att pålle ju var hos vet. 27/4 samt 22/4 och då vi tog röntgenbilder o lite så gick summan upp endel..

Frågan är då, kan skicka in pappren och få ut försäkringspengar trots att vi snart ska avliva och (förhoppningsvis) få livbeloppet?
Det borde man väl kunna?

Blir inte så många hundralappar då självrisken är rätt hög, men lite pengar blir det ju och det behövs just nu, annars har jag inga pengar att äta för nästa månad. :crazy:
 
Sv: Få förs. pengar trots avlivning?

När jag tog bort min häst hade jag fortfarande inte fått räkningen för alla hans behandlingar så jag ringde försäkringsbolaget och frågade. Försäkringen gäller fram tills den dagen häst avlivas så allt som är daterat innan ersätts enligt de försäkringsvillkor man har. Så var det i alla fall för mig hade inga problem när räkningen väl kom, långt efter hästen var borta, utan jag fick ersättning från försäkringsbolaget
 
Sv: Få förs. pengar trots avlivning?

Okej. Dåså. :)

Har iofs fått försäkringspapprena idag så jag får se hur jag gör.
 
Sv: Få förs. pengar trots avlivning?

Menar du att du har förfallo dag nu?
Då bör du betala den, annars har du ingen försäkring.
 
Sv: Få förs. pengar trots avlivning?

Ja det kan du!

Min fölunge avlivades förra sommaren och det är först nu som alla papper och räkningar är klara.
 
Sv: Få förs. pengar trots avlivning?

om du inte har begärt direktreglering så ta och betala räkningarna. därefter skickar du dem till försäkringsbolaget.

Hästen har två försäkringar. en för veterinärvård som tar dina räkningar och en för livet. De hänger ihop men bör inte förväxlas.

annars är det väl bara att du ringer!?
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hoppas det inte blir alltför luddigt att förstå vad jag skriver :angel: Men för ca 3 månader sen flyttade jag till ett stall där allt...
2
Svar
22
· Visningar
3 826
Senast: aramis
·
Hästvård I samråd med veterinär kommer min ögonsten att få vandra vidare efter sommaren. Hon är 22 år, har sedan 4 år tillbaka pålagringar i...
Svar
19
· Visningar
2 701
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 391
Senast: Fille
·
Hundhälsa (Långt)Och jag har riktigt svårt att se på de få bilder som finns från den våren/sommaren, så himla svårt att tänka mig att min...
Svar
9
· Visningar
3 039
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp