Få henne att acceptera tratt

Sv: Få henne att acceptera tratt

Blir kanten på tratten vass så kan man klista på en remsa tyg eller fleece eller skinn längs kanten.
 
Sv: Få henne att acceptera tratt

Jag tejpade också kanterna på tratten till min korthåriga kille.

Och det här påminner om en söt historia när han hade tratt sist.
Så länge jag eller sambon satt uppe med honom rörde han inte sina stygn (i benet den gången), men när vi gick och la oss satte vi ju på tratten. Jag gick och la mig tidigare än sambon, och sa åt honom att sätta på tratten när han gick och la sig.
Frammåt midnatt väcker han mig, sambon alltså, ser helt förstörd ut.
"Du får göra det, jag kan inte. Han ser så ledsen ut! Han VILL inte..!"

Hunden har ett väldigt tydligt minspel och visar väldigt tydligt när det är vääldigt synd om honom, och sambon föll totalt för det.. :love: Så söta, båda två.. :)
 
Sv: Få henne att acceptera tratt

Vi hade en sån blå badring på vår Lhasa Apso med kort hals när han kastrerats. Det fungerade väldigt bra. Dock hade han inga problem med tratten heller, men han blev mer rörlig med badring.

Så vi alternerade lite mellan tratt (när han låg och sov eftersom det såg ut som om han skulle få nackspärr annars :) ) och badring när han skulle ut på promenad och vara mer rörlig inne.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 188
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 427
Senast: IngelaH
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 040
Senast: Hedinn
·
Relationer Hej! Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet hur jag ska tänka. Jag har varit bästa kompis med en tjej i runt 15 år, vi har...
2
Svar
22
· Visningar
4 286
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp