Få hundarna att sluta skälla!

Minerva

Trådstartare
Problem i stora lass kan jag lova.
Och jag börjar bli tokig nu..

Jag har en väldigt fin hundgård här hemma som mina kära vovvar måste sitta i då jag jobbar.
problemet är att de skäller, väldigt mycket.
Börjar tycka synd om grannarna men vad ska jag göra?

Skaffade antiskall halsband med ultraljud. Hjälpte inte ett smack.

Jag vet inte vad jag ska göra..
Tror ni att det fungerar med ett sånt som sprutar ut citrondoft eller med vibration?
och hjälper det oxå när de gnäller?

Blir som sagt tokig och snart opererar jag bort stämbanden på dem! (självklart ett skämt)

Hjälp mig nu kära bukefalister!
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

Är dina hundar understimmulerade kanske ?

Hur läge sitter dom i hundgården ?

Vad gör du innan dom sätts där ?

Vad gör dom annars ?

Hur stor gård har dom ?

Ras kan ju vara bra att veta ?

etc etc mm mm

Berätta mer om din dag, annars chansar vi nog hej vilt.
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

De sitter i gårn 8 timmar medans jag jobbar.

Innan går jag en promenad med dem.

Ja vi går promenader, o de är med migdå..

oj nu minns jag inte måtten men det är det minsta för 2 hundar på 35-40 kg.

En australisk Terrier och en Jack russell.
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

Kan någon gå ut med dem eller stimulera dem på annat sätt en eller ett par gånger under den (långa) tid de är ensamma? Eller kan du ha dem på hunddagis alternativt skaffa hundvakt?
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

Tycker 8h är väldigt lång tid, tror även det finns någon lag som säger att hundarna får sitta visst antal h och sen måste de ut på promenad, men lämnar det till någon bättre vetande då jag inte är så kunnig på området hundgård.

Hur gör du med hundarna på vintern, sitter de där då med?
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

6 timmar säger lagen inomhus.
I hundgård får de vistas dygnet runt, under förutsättning att denna uppfyller lagens krav o att hundarna rastas utanför hundgården minst en gång om dagen.

Jag hade samma problem som TS o skaffade hundvakt.

mvh
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

Okej, då hade jag fått för mig fel.

Ja, det är därför jag undrar om hundarna sitter där vintertid med, eller om hon har hundvakt då, för då kanske det går att fixa även nu. Visserligen kan man ju ha vinterbonad hundgård så de kanske sitter där då med.

Ang grannar, har de klagat på att de skäller, eller hur vet du att de gör det? Jag själv ar hundar och är tålmodig men skulle min granne ha hundar som sitter i hundgård och skäller och skäller, skulle jag tappa tålamodet till slut, och gå över till grannen och erbjuda mig att gå ut med hundarna någon gång under dagen.¨


Jack russels kräver väl rätt mycket, och kanske den skäller för den blir understimulerad?
 
Sv: Få hundarna att sluta skälla!

Jag arbetar natt, o grannarna gillade inte att bli väckta kl 03, fullt förståeligt.
Själv har jag hundlucka i dörren så hundarna kan gå ut o in som dom vill, till hundgården.

mvh
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej bukes samlade hundexpertis! Vill börja med en bedjan: Det här är något som är skitjobbigt för mig och jag känner mig som en usel...
Svar
3
· Visningar
2 010
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Har flyttat till lägenhet nu inne i stan och överförväntan så är hundarna väldigt lugna och trygga här redan. Trodde min pinscher skulle...
Svar
6
· Visningar
2 597
Senast: Belethien
·
Övr. Hund En liten bit härifrån ligger det en gård alldeles bredvid vägen. Inte sådär superintill man kan se ibland, men nära. Där bor det 2...
Svar
9
· Visningar
2 519
Hundhälsa Min brors hund har separationsångest! Han har en liten dvärgspets hanne som varenda gång han lämnar hunden så skäller han non stop. Så...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: frazze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp