Få hunden att ställa sig fot? Behöver hjälp!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare linnlinn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 772
L

linnlinn

Jag försöker lära min hund att komma in och ställa sig fot vid sidan. Men det är väldigt svårt då han har fruktansvärt dåligt bakbensarbete så han flyttar aldrig baken utan den bara "glider med" efter framdelen så han hamnar alltid helt snett. Någon som har något tips hur jag kan träna upp bakbensarbetet på honom så att han kan flytta baken åt sidan?:confused:

Sv: Få hunden att ställa sig fot? Behöver hjälp!

lagg en stege pa marken, anvand godis och fa hunden att ga "inne i" stegen. Sakta och inte sa langt forst men oka takten och langden vartefter.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 585
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
441
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka