Få matvägrande barn att äta

Bukefalos 30 år!

Blir du inte hungrig förrän du börjat äta? Så brukar det vara för mig också, kan gå och ha ont i huvet och känna mig grinig, så äter jag några tuggor och då kommer hungerkänslorna i magen.

Precis, och ibland tappar jag lusten att äta om jag är för hungrig. Då är salta kex eller nåt litet min räddning om jag är ur fas i övrigt. Sen äter jag snällt.

Dottern har varit sjuk och inte haft någon matlust. Nu är hon frisk igen men vägrar fortfarande äta. Vi har provat allt, hon får exakt det hon ber om men det hittas fel på allt. ALLT. Hon är ju hungrig men ingenting fungerar. Igår ville hon ha korv med bröd, vi gjorde det med samma sorts korv som hon alltid äter utan problem. Men nej, den smakade konstigt. Hon fick risgrynsgröt men det var för varmt, för kallt, för mycket mjölk, för lite mjölk osv osv. Vad tusan gör man?
Det kan säkert smaka konstigt. Ngn gång när jag var liten smakade allting rutten apelsin i ca två veckor efter en förkylning. :( Vår barnbok från när ungen var liten skrev att glass innehåller mycket bra, så håller med @Lingon

När mina barn var små hade vi en vårvinter när den ena sjukdomen avlöste den andra. Köpte en smoothie to go mixer med tillhörande flaskor. Succé! Perfekt att göra olika smoothies med frukt, banan, yoghurt, mjölk mm som man kan dricka i soffan framför tvn eller i förbifarten när man pysslar och tänker på annat. Den mixern används fortfarande +10 år senare. 😅

Liknande trådar

• 7 åring som vaknar på nätterna
  • Intuitivt ätande
  • Att inte vara familjens projektledare
  • Att få till träning

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat