Få Regazzoni avkommor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mijan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 101

mijan

Trådstartare
Jag har försökt att hitta avkommor e.Regazzoni här i Sverige och det är inte det lättaste. Det finns bara ett fåtal.
Hur kommer det sig att det inte finns fler här i Sverige?
Vad har han för rykte i avels världen?
Är bara nyfiken och frågar er lite mer kunnigare :bow:

Sv: Få Regazzoni avkommor

Jag har träffat på två den ena skadade sig som föl så jag vet inte om hon lever men den andra tävlar men jag red henne hos uppfödaren. Lite envis o besvärlig men trevlig avlad för dressyr men hoppade bättre 9-9 på hopp.
Hon hade n period då hon enbart bockade när vi skulle galoppera och skulle tvärnita på ett specifikt ställe i ridhuset.
Ägarna trodde det var min ridning o satt upp själva men det var hon som höll på.
Det släppte sedan o hon blev såld.
Jag vet inte varför det finns fler men kanske man använde honom till dressyrston o fick hopphästar och då lade av att använda honom?

Mercedes_97.jpg

Jag har sett denna Regazzoni avkomma på hoppbanan. Den uppförde sig trevligt och hoppade helt ok.

Kul att det verkar finnas några!
Har själv en som är avlad till dressyr och rids även mest i det. Men han hoppar även kanon (bara jag som är feg). Han har iaf ett väldigt bra psyke och super gångarter. Så jag hoppas på min stjärna :love:
http://www.pixbox.se/alb160291

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 379
Senast: Murray
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 611
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
524
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 721
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka