Få rent silver

MJLee

Trådstartare
Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så vågar inte köra det gamla bakpulver och salt i folie för dom. Är det någon som har något bra knep att tipsa om?
 
Jag har en del silver örhängen och liknande som börjar bli svarta/är svarta. Tyvärr har de någon sten som jag inte vet vad det är så vågar inte köra det gamla bakpulver och salt i folie för dom. Är det någon som har något bra knep att tipsa om?
flytande silverputs? och en liten makup borste
 
Just nu så kokar jag ett silverhalsband och ett armband. Fungerar faktiskt bra, klär en kastrull med folie, häller i bikarbonat och salt, lägger i smycken och kokar sedan på låg värme. Man ser hur foliet blir alldeles svart.
 
Kokar silver för tredje gången och man ser hur smutsigt det är eftersom det är helt svart i kastrullen. Några gånger till så blir det nog hyfsat. För smycken med stenar i får det bli silverputs. Har redan försökt med tandkräm men det resulterade bara i att jag fortfarande har spår av tandkrämen i örhängena som jag inte får bort.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp