Få tillbaka pengar

Magiana

Trådstartare
För en dryg månad sedan köpte jag ett par ridbyxor online från ett stort välkänt företag. Det tog dem drygt en vecka att komma fram till att de inte kunde leverera mina byxor. Då förväntade jag mig att få tillbaka pengarna, men trots att jag nu hunnit ringa dem två gånger så har jag inte sett röken av mina pengar. Vid det senaste samtalet i måndags så skulle någon ringa upp från avdelningen som är ansvarig för återbetalningar, men jag har inte fått något samtal.

Vad kan jag göra för att få tillbaka mina pengar? ARN hanterar tyvärr inte ärenden där köpesumman är mindre än 500 kronor, vilket är fallet här.
 
För en dryg månad sedan köpte jag ett par ridbyxor online från ett stort välkänt företag. Det tog dem drygt en vecka att komma fram till att de inte kunde leverera mina byxor. Då förväntade jag mig att få tillbaka pengarna, men trots att jag nu hunnit ringa dem två gånger så har jag inte sett röken av mina pengar. Vid det senaste samtalet i måndags så skulle någon ringa upp från avdelningen som är ansvarig för återbetalningar, men jag har inte fått något samtal.

Vad kan jag göra för att få tillbaka mina pengar? ARN hanterar tyvärr inte ärenden där köpesumman är mindre än 500 kronor, vilket är fallet här.
Ringa igen, vara skarpare i tonen. Säga att du inte väntar på något senare, vill prata med någon som hanterar det nu? Eller kanske pröva med mail, beroende på vad det är för slags firma?
 
Förmodligen har det också med rådande kris och omständigheter att göra. Företagen får inte sina leveranser som de ska, och det är nog kaos på många fronter för dem just nu :( .
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 118
Senast: Breaktown
·
Äldre Beställde en grej från ett ''fotoföretag'', betalade med kort. Sen när den kom inte alls var vad jag ville ha. Mailade företaget att jag...
Svar
14
· Visningar
1 630
Senast: Gabbi
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 653
Senast: Zaria
·
Ekonomi & Juridik Jag köpte en sadel via en nätbutik.(ny) När jag öppnade paketet ser jag att den inte alls är som jag förväntat mig. Jag ringer till...
2
Svar
31
· Visningar
3 961
Senast: ZaNdRoRiA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp