Svårt att få tillbaka pengar....

B

**BORTTAGEN**

Tänk att det ska vara så svårt för ett företag att betala tillbaka pengar på en returnerad vara....
Jag beställde i somras ett täcke till min häst, då det kom så var det inte alls vad jag hade tänkt mig, det var en helt annan färg och såg inte alls ut som jag trott. Jag ringde då till företaget och pratade med dem att jag ville returnera täcket vilket inte alls var något problem.
Jag skickade tillbaka täcket dagen efter jag fått det och trodde i min enfald att allt var frid och fröjd :o Problemet är bara att jag idag 9 veckor senare fortfarande inte fått några pengar :devil: trots upprepade kontakter med företaget. Till slut tröttnde jag och vände mig till Konsumentvägledaren som hjälpte mig att ringa till företaget igen och hör och häpna, bara för att det var hon som ringde så skulle mitt "ärende" få första prioritet :confused: :eek: Ska det verkligen behöva vara så :confused: Nu har jag visserligen fortfarande inte fått pengarna men det är väl bara att hoppas på att de kommer, annars får man väl gå vidare till Allmänna Reklamationsnämnden så de hamnar på svarta listan :devil:...
Är det fler utav er som har haft det här problemet? Ska man inte kunna beställa saker utan att få vänta i flera månader på att få tillbaka ev. returpengar :cry: Det är ju inte alla av oss som bor i närheten av en bra hästaffär, så det är ju en fördel att kunna handla på postorder eller Internet. Vad tycker ni??
 
Vilket företag var det??
Nu känner jag mig lite `rädd´, för jag skickade tillbaka täcket till Hööks pga fel storlek plus att jag var intresserad av ett annat täcke..... :crazy:
 
Vill bara tala om att jag, till 2 stora kända butiker, har returnerat hästgrejor som jag köpt på postorder - och det har inte varit några som helst problem med att få pengarna tillbaka! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 343
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi För en dryg månad sedan köpte jag ett par ridbyxor online från ett stort välkänt företag. Det tog dem drygt en vecka att komma fram till...
Svar
4
· Visningar
872
Senast: Magiana
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 573
Senast: Ramona
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 121
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp