Bukefalos 28 år!

Få upp flåset

Sv: Få upp flåset

Puttar upp tråden med en liten uppdatering enbart för er som kanske vill veta hur de går (tvivlar på någon vill men ändå ;). 1.25s provlopp idag, avverkades på ett mkt bra sätt, han sköter sig hur bra som helst (lugn som en filbunke i jobben) och han har verkligen gått framåt med stormsteg. Framför allt flåset (som jag velat uppnå) var klart bättrat idag, pulsen med. Kval inom en snar framtid (ska bara brottas klart med mina tankar först :S ).

Bilder från provloppet finns här (längst ner); http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1089867359783.2015237.1019442248&l=fd62dc5720
 
Sv: Få upp flåset

KUL!! Längtar tills ni ska ut! Följer er med spänning. Han är ju så fin Belle. :) Du gör ett bra jobb med honom. :)
 
Sv: Få upp flåset

Kul som f'n! Bara det att jag är inte van att de går så "bra/framåt", så jag är som en ah jag vet inte vad, bara väntar på nedergång snart, nånting måste ju hända, vore ju helt sinnessjukt om jag har hästen i 4 månader och kvalar, medan förre tränaren (min chef :D ) haft hästen i typ 3 år utan att kvala då det hänt ungefär 1000 saker med honom så fort han skulle ha kvalat .. :p

Jättekul att höra någon säga att jag gör ett bra jobb me honom, ibland måste jag fundera både en och två gånger på OM jag verkligen gör något vettigt med hästen .. men de jag gör måste ju fungera, annars skulle han ju inte gå framåt som han gör i jobben nu :)
 
Sv: Få upp flåset

Men sug åt dig av att det går så bra framåt nu! Hade du inte gjort ett bra jobb så hade han ju inte blivit så fin som han är nu. Och han hade definitivt inte gått så bra i provloppen. Njut och var glad nu istället för att gå och vänta på en käftsmäll. De kommer ändå. ;) Så missa inte den bra tiden bara. :)
Hur fort har han gått i provloppen? Vad säger Peter om han? :)
 
Sv: Få upp flåset

Men sug åt dig av att det går så bra framåt nu! Hade du inte gjort ett bra jobb så hade han ju inte blivit så fin som han är nu. Och han hade definitivt inte gått så bra i provloppen. Njut och var glad nu istället för att gå och vänta på en käftsmäll. De kommer ändå. ;) Så missa inte den bra tiden bara. :)
Hur fort har han gått i provloppen? Vad säger Peter om han? :)

Näe det är iofs sant, men jag bara väntar på första bakslaget, det är inte vanlgt att denna häst är hel och frisk så nära kval .. ;)

Han har varit med i 1.25 provlopp, det gasades ju givetvis mer, han har dock kört honom i rygg hela loppen och sedan tagit ut honom sista 50 och satt nosen först. Jadu .. Peters kommentarer om honom är ju mer eller mindre spännande, de första han skrek var att han undra varför i helvete han sålt hästen :D Jag får känslan att han tror väldigt mycket på honom nu, han har nog behövt den här tiden på sig för att mogna till sig och växa ikapp sig osv. Får han bara vara fortsatt hel och frisk så kan det nog bli en ganska rolig sommar, om han inte har gått och snubblat i hagen vill säga ;)
 
Sv: Få upp flåset

Vad roligt att han är så positiv om honom!! Kan ju blir spännande dehär! :D Hoppas han får vara helt och frisk nu då. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 208
Senast: __sofia__
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 560
Senast: Fiorano
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 251
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp