Få upp hullet?

Sv: Få upp hullet?

Lucern är snällt protein tex. :) Jag skulle däremot kanske inte lassa på med 4kg på en gång utan snarare börja med 1-2kg (efter invänjning såklart) och ser hur hästen tar sig. Jag brukar föredra att ge Kr***t Protein till min häst om det saknas protein i foderstaten men eftersom det är så koncentrerat bör man nog ha en analys innan man tar till det.
 
Sv: Få upp hullet?

Snällt protein kommer från grovfoder. Kraftfoder har oftast lite skarpare proteinkoncentrat som är dyrare och dessutom kan ställa till det i hästmagen. Går det att undvika gör jag gärna det.
 
Sv: Få upp hullet?

Oj ja pållen behöver definitivt mer mat :)
Den är ju inte jättemager så jag Tror inte det kommer behövas mängder med foder men endel behövs nog.

Om det går att trycka i hästen mer hösilage så kan du ju försöka med det också, det är förmodligen billigare i kg pris än lusern :p
Lite lusern/liknande lär du få ge ändå, men förhoppningsvis inte flera kilon.

Jag ger veteklig OCH lusern till vår pålle, men kommer inte köpa mer kli när säcken tar slut. Tycker inte det ger någon direkt effekt, så då kommer det bli bara lusern eller lusern+ ev soja.
 
Sv: Få upp hullet?

är det samma häst som har problem med hovarna? isåfall kan det vara underskott, överskott eller kanske ngt han inte tål?

Är det bilden som är missvisande, eller är hästen matt o raggig i pälsen, såg ut så tycker jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 524
Senast: Fazeem
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 480
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp