få upp sadeln

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 822
S

SomethingCorporate

jag väntar på min nya sadel och är fruktat less på att rida barbacka.
så westernryttaren dammade av sin hoppsadel och sadlade westernhästen.
den låg bra förutom att jag skulle vilja få upp den lite.
detta är naturligtvis bara en temporär lösning tills min rätta sadel har anlänt.
vad skulle ni rekomender för att få upp den lite?
polypad kan de funka?

tacksam för tips! :bow:

Sv: få upp sadeln

Upp i framkant eller bakkant? En vikt handduk under bakvalvet om den hamnar i bakvikt eller en pad om den tippar framåt.

snarare att den är för vid. men de märks mest vid manken (han har stor) att det blir lite trångt där.

Är den för vid så släng en pad under. Kanske westernpadden om den är mkt för vid, annars en vikt filt eller en teddypad. Polypad funkar säkert men är ganska dyr, en filt är nog en billigare lösning. :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 087
Senast: Blyger
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 202
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka