Få ut vaccinationsintyg?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 4 315

Fia

Trådstartare
Heter det ens vaccinationsintyg för människa? :p

I vilket fall ska jag snart ut och resa och behöver veta vilka vaccinationer jag har fått och vilka jag måste ta. Har den gula lilla boken, men där står inte vaccinationer jag fick när jag var liten. Min mamma kommer inte ihåg allt jag fått, men det borde väl vara registrerat någonstans, eller?

Sv: Få ut vaccinationsintyg?

Jag vet att det var lite klurigt att få fram allt när jag skulle ut och resa förra året. Det verkar som om det var registrerat lite varstans men inte på samma ställe... Jag fick dels be skolsköterskan i min kommun lämna ut intyget på de vaccinationer som givits när jag var i skolåldern samt använda den lilla boken du talar om, där stod de jag fått när jag var riktigt liten.
Sköterskan på min vårdcentral såg lätt förtvivlad ut när jag bad henne om intyg för alla vaccinationer och bad mig försöka få fram allt själv, men det kan mycket väl vara så att min vårdcentral har sina egna idéer. Service är inte riktigt deras starka sida alla gånger... O_o

Tack för era svar!
Känns konstigt att man har stenkoll på vilka vaccinationer djuren har fått och när de ska fyllas på, men när det kommer till en själv har man inte den blekaste aning :crazy:

Jag flyttade runt en del när jag var liten så det känns rätt hopplöst faktiskt :( Men det jag främst vill ha reda på är om det finns något annat vaccin än tuberkolos som ger ett ärr på armen? Har nämligen ett sånt som min mamma TROR är från tuberkulossprutan. Att det är från en spruta finns det inga tvivel om. Vad tror ni? :o

När är du född?

Jag är som sagt född 84 och har inte fått tuberkulossprutan och har inte heller fått någon spruta som gett ärr.

Däremot kliar det väldigt mycket på "sprutstället" på vänster arm, men det är från någon spruta jag tagit i vuxen ålder (Twinrix eller TBE).

Senast ändrad:

TBC fick man om man bodde i områden eller vistades i områden med risk för TBC, ex om man hade finsk släkt och åkte till Finland osv.

*KL*

Kapar tråden:

Jag har fått 1 av 2 (eller är det tre?) hepatit-sprutor och det börjar bli dags för den andre. Dock har jag flyttat och bor nu ca 25 mil från den vårdcentral där jag fick första sprutan - kan jag få resten på min nya VC? Jag har ju betalat allt, men till gamla VC...

Vad konstigt att betala hela dosen?
Jag har precis tagit de två första doserna twinrix och fick betala per gång per spruta?

Jag betalade också var dos för sig. Låter väldigt märkligt att de gjort så... :crazy:

kl.
Hittade mina gamla papper och visst var det tuberkulos som ärret hade kommit ifrån! Känns skönt att det är gjort, ska tydligen göra jätteont :D

Jag betalade också var dos för sig. Låter väldigt märkligt att de gjort så... :crazy:

kl.
Hittade mina gamla papper och visst var det tuberkulos som ärret hade kommit ifrån! Känns skönt att det är gjort, ska tydligen göra jätteont :D

Ja, nu när jag tänker på det är det ju jättemärkligt... Speciellt eftersom de sa att jag kan välja att bara ta en dos (och då får kortare tid av skydd)...

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 996
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 150
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 235
Senast: Rosett
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 191
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka