Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad krävs för att man genom arbetsförmedlingen eller annat bolag ska få en utbildning betalad?
Måste man vara arbetslös? Kan man söka bidrag om man inte är arbetslös? Vid CSN?
Utbildningen jag vill gå pågår under 6 veckor.
Svarar mig själv att utbildningen gick att få finansierad. Men jag behöver även "leva" under denna tid. Kan man då ta CSN eller hur funkar det? Jag har 4 v semester att ta ut. Kan man ta ut dessa 4 ihop med CSN? Ja hur funkar det?![]()
Det står i kursinfon om den är studiemedelsberättigad.
Är utbildningen inte studiemedelsberättigad får man inget via csn.
De andra alternativen är då uppdragsutbildning (tex kommun betalar, ett företag) eller att man finansierar själv.
Jag har inte heller lust att vara arbetslös och har hittat flera utbildningar..men jag har inte råd att gå dem
Eller helt arbetslös är jag inte..men det är jobbigt att jobba halvtid och vända på slantar för att det är det bästa som erbjuds.
En delbetalning av lånet kanske kan vara att föredra även om det kostar dig lite extra. Får man fråga vad för utbildning du ska gå? Ibland kan man ju under sin utbildning erbjuda sina tjänster på ledig tid för en mindre peng för att man är under utbildning![]()