Bukefalos 28 år!

Fabian och jag ska flytta*läs*

Nikki o Fabian

Trådstartare
och det ska bli jätte kul. MEN!!!!!!! Jag måste lämna våran älskade vagn alldeles ensam här i sthlm, eller den har ju sin vagnskompis speedcarten men ändå.

Så jag måste hitta en ny, relativt billig vagn så länge där nere som jag sen säljer när jag ska hem igen om ett år.

Det krångliga med att köra är att man måste ha rätt vagn för rätt sele, så frågan är ju vad man kan ha för nått till min sele?

Har tänkt att en gigg vore skoj att ha och den borde passa bra till hans sele, men jag kan inte köpa en svindyr gigg utan måste iaf hålla mej inom 3-4000 iaf, frågan är om en sån gigg håller?

Sen är ju Fabbes sele konstruerad så att man kan få den till en arbets sele, men den kanske inte är så optimal för det eftersom att det är en vanlig brösta, blir kanske som en skitsele?

Ser ni spännet som hänger ner från ringen vid bröstan? den kan man spänna fast i däckeln så man kan koppla en vagn där i:
P3080006.jpg
[/IMG]


Så vad hade ni gjort i min sits?
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

Först måste jag bara säga :love: !
varför kan du inte ta med dig vagnen?
Är den inte din? Annars så kostar det väl mindre att ta ner den från Stockholm än va det är att köpa en ny vagn som dessutom måste finnas i dina nya hemtrakter?

Du kan säkert få en gammal trä gigg för dom pengarna med då får du räkna med att göra iordning den mm. Inget jag rekommenderar i allfall!
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

Eg har väl du en så fiffig sele att vilken vagn som helst passar ;)
Vill du böka med en gammal trägigg så visst, jag har sådana o jag litar inte ett skvatt på dom som dom är! 70 år gammalt trä o järn, visst det var bättre grejjer förr men men :cool:
Men jag beundrar dom som tar sig an dom gamla vagnarna o rustar upp dom! Säkert kostar det en hel del o det är mkt jobb, men eg är det ju väldigt fina vagnar!:)
Gigg

Men jag fattar inte heller riktigt varför den vagn du har nu inte kan hänga med?
Blir ju krångligt att leta ny vagn bara för ett år ju:smirk:
 
Senast ändrad:
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

jag har kört vagnar från ume till stockholm i lastbil.. kostar en tusenlapp, billigare söderöver. Så skicka du din vagn. Känner ni ingen på nåt åkeri?
Då säger man bara "kontant betalning" :) och sen prutar du lite med, så kan du få din vagn var du vill från 500:-
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

jag har kört vagnar från ume till stockholm i lastbil.. kostar en tusenlapp, billigare söderöver. Så skicka du din vagn. Känner ni ingen på nåt åkeri?
Då säger man bara "kontant betalning" :) och sen prutar du lite med, så kan du få din vagn var du vill från 500:-

Jasså, så pass billigt. Då kan jag ju försöka att få någon o köra ner bara vagnen sen efter att Fabbe kommit ner. Jag trodde det kostade runt 3000 att få med den i en bil så då känndes det lite mycket med 6000 för kunna annvända nått man redan äger.
Men vad menar du med åkeri? sånna som kör hästtransporter?
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

vilket lastbilsföretg smo helst går bra, men helst ska man få ett namn av en bekant först.

min släkt jobbar inom den branschen. ska ner till skåne till påsk och då kan man ju höra sig för. kuskar hjälper kuskar :)
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

Varifrån skall vagnen och till vilken ort? En vanlig lastbil kan ju ta den tex bilspedition. Inte alls dyrt.
Vilken fin häst du har.Är det din?
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

Varifrån skall vagnen och till vilken ort? En vanlig lastbil kan ju ta den tex bilspedition. Inte alls dyrt.
Vilken fin häst du har.Är det din?

Vagnen ska från Ösmo(sthlm) till Förslöv(ängelholm). Ok, jag tackar så mycket för ditt svar.
Och tack för att du tycker Fabian är fin, och ja han är min till viss del, är fodervärd på honom o har vart det i 4 år, ev att jag ska få överta honom.
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

vilket lastbilsföretg smo helst går bra, men helst ska man få ett namn av en bekant först.

min släkt jobbar inom den branschen. ska ner till skåne till påsk och då kan man ju höra sig för. kuskar hjälper kuskar :)

Underbart att läsa *du tänder ett hopp om att ev kunna fortsätta umgås med min älskade vagn*
 
Sv: Fabian och jag ska flytta*läs*

Eg har väl du en så fiffig sele att vilken vagn som helst passar ;)
Vill du böka med en gammal trägigg så visst, jag har sådana o jag litar inte ett skvatt på dom som dom är! 70 år gammalt trä o järn, visst det var bättre grejjer förr men men :cool:
Men jag beundrar dom som tar sig an dom gamla vagnarna o rustar upp dom! Säkert kostar det en hel del o det är mkt jobb, men eg är det ju väldigt fina vagnar!:)
Gigg

Men jag fattar inte heller riktigt varför den vagn du har nu inte kan hänga med?
Blir ju krångligt att leta ny vagn bara för ett år ju:smirk:

Det var just det, att jag inte är säker på att en sån håller, då ska man ju köpa en "ny".
 

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 821
Senast: shia
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 172
Senast: Vogue
·
Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 828
Senast: kolblakkur
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 669
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp