Facebook, flytta sida till annan användare?

Milene

Trådstartare
Jag har en sida på fb åt min gubbes arbetsgivare (hans företag). Gubben ska nu byta jobb, och då vill jag lämna över sidan till en annan. Hur gör man, kan man öht göra så eller måste de starta en helt ny sida?

Milene

Jag har en sida på fb åt min gubbes arbetsgivare (hans företag). Gubben ska nu byta jobb, och då vill jag lämna över sidan till en annan. Hur gör man, kan man öht göra så eller måste de starta en helt ny sida?

Milene
Du behöver väl bara byta administratör för sidan gissar jag?

Och hur gör jag då..? :confused:
För att lägga till en annan person som admin:
1. Klicka på inställningar högst upp på sidan.
2. Klicka på Page roles (vet ej vad den heter på svenska) till vänster.
3. Klicka på edit på personen som du vill göra till admin. Välj i en liten meny som kommer upp. Om personen inte finns i listan: skriv dit den i rutan.
4. Spara.

För att ta bort dig själv som admin:
1. På samma sida, längst ner (för mig i alla fall) syns alla admins. Om jag klickar på edit bakom namnet kommer klickbar text "Remove" upp under personen.
2. Klicka på remove på dig själv.
3. Spara.

Hojta om det är oklart!

För att lägga till en annan person som admin:
1. Klicka på inställningar högst upp på sidan.
2. Klicka på Page roles (vet ej vad den heter på svenska) till vänster.
3. Klicka på edit på personen som du vill göra till admin. Välj i en liten meny som kommer upp. Om personen inte finns i listan: skriv dit den i rutan.
4. Spara.

För att ta bort dig själv som admin:
1. På samma sida, längst ner (för mig i alla fall) syns alla admins. Om jag klickar på edit bakom namnet kommer klickbar text "Remove" upp under personen.
2. Klicka på remove på dig själv.
3. Spara.

Hojta om det är oklart!
Fixat. TACK!!!!! :bow:

Liknande trådar

IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 026
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
370
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka