Kiwifrukt

Trådstartare
Vet inte om denna ligger fel, men då får ni flytta den! Antagligen kommer ni att tro att jag är helt efterbliven, men det är det jag ska försöka ändra på! ;). I alla fall, jag är en av (troligen) ganska få som inte har facebook och jag är sjukt sugen på att skaffa. Så nu tänkte jag se om jag kan döda några klyschor och kanske våga.

1. Är det sant att ett amerikanskt företag(?) äger ens personuppgifter och att man är registrerad för all framtid om man blir medlem på facebook?

2. Kan man se andras profil utan att vara vän med dem? Typ som man kan göra på lunarstorm (hundra år sen) och bilddagboken. Eller är det mer som msn där man måste vara vänner för att kontakta varandra?

3. Kan man söka upp personer boende i ett visst område t.ex? Alltså få en lista över alla som är födda ett visst år i en viss stad (typ bilddagboken det med)?

De flesta av mina kompisar har facebook, men jag pratar sällan med dem nu för tiden, så det skulle kanske vara ett sätt att hålla kontakten med dem, och samtidigt spana på en del man kanske vill lära känna.... :angel:

Sv: Facebook

Svar på alla dina frågor: Skaffa konto - kolla runt - avsluta kontot om du inte är nöjd.

1. Är det sant att ett amerikanskt företag(?) äger ens personuppgifter och att man är registrerad för all framtid om man blir medlem på facebook?
Facebook avtalar till sig ganska långtgående rättigheter kring sådant eget material som du laddar upp i foem av text och bilder, men alla detaljer finns i det användaravtal som du kan läsa på Facebooks hemsida innan du registrerar dig.
3. Kan man söka upp personer boende i ett visst område t.ex? Alltså få en lista över alla som är födda ett visst år i en viss stad (typ bilddagboken det med)?
Nej, jag har åtminstone inte lyckats med det. Sökfunktionerna på Facebook är, iaf de jag hittat, väldigt basic och tillåter inte särskilt detaljerade sökningar.

Ja, för annars skulle jänkarna trampa ner varandra i folkstormen mot advokatkontoren för att stämma skiten ur dem för att de publicerar allt det på internet. iaf det är sant i ditt påstående, det andra, nej. det går att ta bort sig.

Det går att avsluta sitt konto på facebook, men det kan vara lite krångligt enligt uppgift..

Men visst går det!!

Jag har inte sett en lösning på hur man avslutar det helt, bara att man kan skapa ett nytt konto och får krångla med mailadresserna. Men då är det ju fortfarande inte helt avslutat...
Har du sett någon annan lösning?

Jag läste en artikel i aftonbladet för ett litet tag sedan i just detta ämne att avsluta facebook-konto.

Jag ska se om jag hittar det igen!!

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 597
Senast: Sel
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 997
Senast: cirkus
·
Relationer Jag vet inte om jag är naiv eller korkad eller bara helt normal. Det är en kille som jobbar i affären runt hörnet av mitt hus, sisådär 2... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 133
Senast: Raderad medlem 94602
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med... 2
Svar
24
· Visningar
6 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka