fälttävlans kortet

ett praktiskt och ett teoretiskt prov, ta kontakt med en ft tränare i ditt distrikt.
 
det som är skrivet..
coh att din häst kan hoppa typ :p
Nej men det är inte så svårt att ta FTkortet jag hade aldrig varit ute på terrängbana innan ja gjorde det...
 
Ja tycker nog att man borde träna minst en gång innan man får ta sitt f-kort. Det handlar ju inte bara om att hoppa några hinder, utan att veta lite hur hästarna reagerar på olika hindertyper, få en känsla för tempo osv. Låter ganska oseriöst att ha provtagning med ryttare och/eller hästar som aldrig varit ute förut... Finns ju alltid stjärnor iofs som är naturbegåvningar, men det är alltid bra att träna så att man är säker. Tips: träna ett par gånger, och boka sen tid för provtagning!
 
Jojo... men min häst är absolut ingen naturbegåvning eller något sådant och att ta märket var inte vidare svårt..
vi hoppade ju olika typhinder, med hjälp av den som kollade så det var ju inga som helst problem.

och OM man nu ska ut och träna innan så måste man ju ha med sej en van FT människa som kan det där och kan hjälpa en, vilket vi inte hade möjlighet till innan...

nä'r vi tog ft kortet så hoppade vi ju bara oliak typhinder på debutantnivå och sen en liten lätt bana... på den höjden är det ju heller inte svårt om bara hästen hoppar den höjden :smirk:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 100
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Jag har äntligen fått en ny telefon och har gjort överföringen mellan nya och gamla. Jag har inte satt i nya SIM kortet eller...
Svar
11
· Visningar
390
Senast: sweep
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
665
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp