Färdig matkasse

grodan21

Trådstartare
Här hemma har vi under en period haft matkasse från Hello Fresh, detta är något vi uppskattar! men känner att recepten börjar bli ganska tråkiga :down: så tänkte kolla vilken är er favorit bland färdig matkassar?
 
Tyvärr får jag nog säga hello fresh ändå. Börjar också tycka det är lite tråkigt, haft det i 2 omgångar nu på 1,5 år, och det känns som att alla recept det kommer igen, men det är helt klart bästa kassen jag haft.
Linas tyckte jag bara hade helkonstiga recept och smaker, tror jag gav upp efter 3 kassar.
City gross, vanliga och deras viktväktarna kasse var ok, men tråkiga + att man alltid (då iaf ) fick en hel förpackning med 500g bulgur/ris/pasta, tillslut hade man flera kg i skafferiet som man aldrig hann äta upp, tyckte även det var mycket slöseri med mer mängd än vad det skulle vara i receptet.
 
Tyvärr får jag nog säga hello fresh ändå. Börjar också tycka det är lite tråkigt, haft det i 2 omgångar nu på 1,5 år, och det känns som att alla recept det kommer igen, men det är helt klart bästa kassen jag haft.
Linas tyckte jag bara hade helkonstiga recept och smaker, tror jag gav upp efter 3 kassar.
City gross, vanliga och deras viktväktarna kasse var ok, men tråkiga + att man alltid (då iaf ) fick en hel förpackning med 500g bulgur/ris/pasta, tillslut hade man flera kg i skafferiet som man aldrig hann äta upp, tyckte även det var mycket slöseri med mer mängd än vad det skulle vara i receptet.
Kollade på Linas igår, men verkar som att där får en 3 rätter för samma pris som 4 rätter hos hello fresh. Hade Linas för många år sedan och var nöjd, var även nöjd med Ica då. Men vill inte åka och hämta matkassen.
 
Vi har testat ICAs och Linas och var mest nöjd med Linas. Var dock gravid tidigt när vi hade icas kasse vilket säkert kan spela in då jag var illamående. Nu är jag dock sugen på att testa Hello Fresh!
 
Hade Matkomfort för ett antal år sedan, var väldigt nöjd men priset var i högsta laget och det var samma problem som m Hello Fresh att man till slut tröttnade på att få samma/liknande recept för ofta.
 
Lyfter en gammal tråd.
Testat hello fresh och är inne på den 4de leveransen med 3 rätter per leverans.
Har pausat abonnemanget nu till nästa år men håller med om att recepten är lite tråkiga. Många recept tycker jag påminner om varandra smakmässigt. Vet inte om jag tycker att måltiderna är så prisvärda heller, dvs strax under 100 kr per måltid som vår mat ligger på i dagsläget 😅
Tips på andra bra matkassar? Kanske dykt upp någon ny sedan tråden startades?
 
Middagsfrid är min absoluta favoritkasse, lärde oss mycket tips och trix som används än idag. Ta höjd för att det var många år sedan jag hade den. Men har testat ica, lina, hello fresh, mm mm och ingen är i närheten. Sugen på svarta lådan men de levererar inte hit…
 
Jag har Hello Fresh och tar en matlåda var 5-6 vecka för inspiration. I början tog jag oftare, men tröttnade på att i stort sett allt var kyckling, eller kikärter. :D Numera, plockar jag det jag vill ha i mina lådor...

Och kartongen blir ett par dagars "kattong" till Minnie att fräsa runt i. ;)
 
Hade Linas ett tag med tröttnade på all jäkla bulgur och couscus i stora paket som skulle "användas" veckan efter.
Gillar när man får exakt mängd av allt.
Men jag sållar friskt bland Hello Fresh recept varje söndag. Eftersom jag är ensamstående och ofta får ut två-tre matlådor per måltid så brukar jag även hoppa över en vecka då och då.
Det jag skulle vilja klaga på är minipotatisarna de skickar med som man ska göra egen pommes av. Blir ju pommes i storlek för en barbie-docka :cool:
 
Hade Linas ett tag med tröttnade på all jäkla bulgur och couscus i stora paket som skulle "användas" veckan efter.
Gillar när man får exakt mängd av allt.
Men jag sållar friskt bland Hello Fresh recept varje söndag. Eftersom jag är ensamstående och ofta får ut två-tre matlådor per måltid så brukar jag även hoppa över en vecka då och då.
Precis så tänker jag med. :)
 
Vi ger bort couscous, nudlar, pasta och annat som vi får för mycket av. Eleverna på mitt jobb som har eget boende blir glada när jag kommer med mina "rester" någon gång per termin. På mitt förra jobb var det en småbarnspappa som gärna tog emot lite basvaror också.
 
Vi ger bort couscous, nudlar, pasta och annat som vi får för mycket av. Eleverna på mitt jobb som har eget boende blir glada när jag kommer med mina "rester" någon gång per termin. På mitt förra jobb var det en småbarnspappa som gärna tog emot lite basvaror också.
Finns lite lokala facebooksidor, där man kan skänka och byta det mesta i basmatvaruväg och även annat... Så jag brukar hänga där, skänka och byta när det är något som ser kul ut. En del dumpstrar, men jag är ju inte byggd för såna akrobatiska äventyr, så jag "växlar" med det jag har extra av.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
134
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 089
Senast: Rosett
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
64
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp