Färg kombinationer till fux

B

Bananens

;)Funderar lite kring färg kombinationer osv och vill gärna höra era åsikter och se bilder :)

Jag vill hitta en färg till min fux pojke, dock tycker jag att det är jätte svårt att hitta nått som passa på hans färg. Har lite röda saker och marinblått samt vitt. Men nu till sommaren skulle jag vela ha nån roligare färg.

Har spånat lite kring turkost (älskar turkost) och har hittat lite fina grimmor och schabrak mm .

vad tycker ni?
Någon som har en fux-aktig häst med turkost?:)

Tack på förhand :bow::bow:
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Beror ju lite på vad för fux färg din häst har.

Turkos kan funka om det är riktigt mörk turkos på en ljus fux och ljus turkos kan funka på riktigt mörka fuxar.
Tycker lätt det blir skrikigt med turkos men det är en skit snygg färg på rätt häst och i rätt nyans!

Du har ingen bild så kan jag tipsa om färger?
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Han är som mellan fux, inte allt för ljus och inte heller mörk,men ändå mer åt de mörka hållet om jag säger så. Därför det är väldigt svårt att hitta en fin nyans.


Absolut, men hur gör man ? Provade på infoga bild men då ska man skriva in en adress i fältet?
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Ladda upp bilden med tex imageshack (http://imageshack.us/)
Välj view full size, högerklicka och kopiera bildadress.
Och sen när du gör ett nytt inlägg trycker du bara på ikonen med ett berg och klistrar där in bildadressen och sen är det bara att posta.

Hänger du med? Blev lite rörigt^^
 
Senast ändrad:
Sv: Färg kombinationer till fux

Jag tycker att naturfärger är väldigt fint på fuxar, gärna creame och oliv tex.
Grått brukar också vara fint :)
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Jag tycker fuxar passar i de mesta. :-)

Ljusgrönt:
dsc_6374_195516565.jpg


Grått:
b19_175576821.jpg

dsc_6071_188958487.jpg


Gult:
22_188197459.jpg


Blå:
dsc_5687_183512233.jpg


Illgrönt:
10_176318114.jpg


Brun/rosa:
12_175890864.jpg


Lila:
19_172916251.jpg


Marinblått:
8_160422269.jpg
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Min första häst var en fuxpojke. Han var fantastisk fin i turkos och ljusblått. Något att rekommendera..;)
 
Sv: Färg kombinationer till fux

Håller med övriga här, turkost är jättefint till fuxfärg.

bild.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 990
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·
Hundavel & Ras Någon färggenetikintresserad som vill spåna lite? Jag tycker K-locus för brindle förstör när jag försöker kolla på färg. Jag får inte...
Svar
2
· Visningar
784
Senast: Nominous
·
Anläggning Hej! Ni som är inackorderade eller har inackorderingar.. Har funderingar kring både prissättning och formulering.. Jag har2 st...
2
Svar
31
· Visningar
2 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp