Hjälp med färggenetik

Nominous

Trådstartare
Någon färggenetikintresserad som vill spåna lite?

Jag tycker K-locus för brindle förstör när jag försöker kolla på färg. Jag får inte ihop det.
Någon som vill förklara hur jag använder det?

Samt om vill göra ett försök att se vilka färger som kan vara möjliga i denna kombination? :bow::love:

Brindle med svart prick efter är svartbrindle (om det har någon betydelse)

20200613_092850.jpg
 
Brindle är en teckning, inte en färg.

Nu vet vi ju inte vilka andra anlag dessa hundar bär på, det är ju alltid många anlag som samverkar men om vi utgår från det du skrivit så ser mamma ut att bära på ett anlag för brindleteckning men inte två, och då ger hon rent statistiskt sett brindle till 50% av valparna.
 
Brindle är en teckning, inte en färg.

Nu vet vi ju inte vilka andra anlag dessa hundar bär på, det är ju alltid många anlag som samverkar men om vi utgår från det du skrivit så ser mamma ut att bära på ett anlag för brindleteckning men inte två, och då ger hon rent statistiskt sett brindle till 50% av valparna.
Ja det har du ju rätt i. Då är det ju "bara" att räkna på röd och svart? :p
Tack!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 767
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 199
Senast: geting
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp