Färg och tapet tips & råd.

jerseyko

Trådstartare
Äntligen har vi fått tummen ur och börjat göra huset till vårt.

Det var nästan ny rustat när vi flyttade in, men oj vad 3 år med småbarn sliter :angel:

Hallen är på gång. Här har vi målat med färg som jag fått av mina föräldrar. Tänk vad lite färg kan göra :love:
Nytt golv i entrén sen har vi golv ligger som vi ska kolla närmare på och byta ut/lägga nytt i "korridoren" i hallen.

Trösklarna kördes bort efter bobbycar-race så det ska dit ordentliga trösklar som skruvas fast! De som satt innan var bara dit limmade. Och golvet som ska limmas är lagt som klickgolv. Så det har ju rört sig glider runt.

Vårt vardagsrum är enormt. Här ser jag verkligen fram emot förändring.
Störst problem just nu är en hemmabyggd spis. Den är stor SVART och mycket eld åt kråkorna. Är ju synd att riva bort helt. Men kanske byta mot något mindre och som värmer med och med glasluckor :love:
Gula fula tapeter.

Sonens gigantiska sovrum kommer vi flytta in i. Det kommer bli en garderobsvägg. Sen kommer vårt sovrum bli i en grå ton inspererat av grannen som målade grått i sitt vardagsrum. Det är så vackert och skiftar i toner. Vid sänggaveln kommer det bli en fondtapet, jag vill ha stora blommor.

Vårt lilla sovrum kommer sonen flytta in i, och han har bestämt grönt. Det blir nog nästa rum att fixa. Eftersom det bara är upp med färg. Kommer sen ta en garderob från dotterns rum och ställa in till honom.
Vi bort alltså där nu, utan garderob, för det är bara sängen som får plats ;)
Och sängen är direkt insyn från ytterdörren, så kommer nån och kikar in vid fel tillfälle går man ju rätt in i ett....:o

Dotterns rum blir orört. Hon har en söt liten rosa "skrubb" och kommer få någon fin hylla bara. Och lite större rum iom att en garderob försvinner.

Köket. Tycker vi har fina luckor och mosaik. Men tapeterna är riktigt slitna. Jag är lite inne på en bröstpanel i ljus färg och sen någon mer fartig tapet. Kanske med blommor.

Badrummet. Känns som vi låter vara och river ut helt när ekonomi till det finns. Det är inlagt golvvärme men en miss i fuktspärren så tröskeln är för låg. Sen är det felfall på golvet så vattnet rinner ut på golvet när man duschar, och duscha görs i ett badkar vilket i längen inte alls kommer vara bra för väggen som är målad.
Men badkar vill man ju gärna ha med 2 barn.

Taken i hall, badrum och vardagsrum kommer målas vitt. Alla golv och taklister ska bytas ut.
Fönsterna ska kittas och det ska målas vitt + nya fönsterbrädor.

Det var invändigt :D
 
Sv: Färg och tapet tips & råd.

Tänkte uppdatera med bilder men pixbox ligger visst nere :(

Här har ni huset.
n522242737_1115404_6708.jpg

Trappen är svart, vi har en ny dörr och så har vi byggt staket efter bilden togs.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ta ut en värderingsman för omvärdering av min bostad i förhoppningen att kunna lägga om lånet. Nu har jag däremot haft en vild...
Svar
13
· Visningar
876
Senast: lil-sis
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
863
Senast: Bison
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 658
Hemmet Jag ska riva en väg mellan kök och vardagsrum samt ta bort garderoberna i vardagsrummet i min sommarstuga. Eftersom det inte finns golv...
Svar
18
· Visningar
2 379
Senast: Daff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp