Bukefalos 28 år!

Färg på ridbyxor vid tävling.

EmmaBovary

Trådstartare
Planen är att debutera i en lokal dressyrtävling med tanten som jag är medryttare på inom en relativt snar framtid. Sen slogs jag av tanken på det här med ridbyxor. Jag är medveten om att man får ha andra färger än vitt, men hur accepterat är det i era ögon? Jag tycker egentligen att vitt är stiligast, men det känns.. ehm.. inte så förlåtande för figuren :o så jag misstänker att jag skulle känna mig hemskt obekväm i det.

Så, som alternativ, vad tror ni om ljusgrått? Det känns sobert men samtidigt lite mer lättburet. Kanske :cool: Och vilka här tävlar i annat än vita ridbyxor? Släng gärna in med lite bilder vetja!
 
Sv: Färg på ridbyxor vid tävling.

Ljusgrått är jättesnyggt! Brukar själv ha grå ridbyxor till kavaj när jag tävlar hoppning och jag tycker att det är rätt coolt.
Lite udda utan att se helt galet ut liksom ;)
 
Sv: Färg på ridbyxor vid tävling.

Hästen jag rider är dessutom skimmel, och skimmlar matchat med grått är i mina ögon fint som snus.

Du har inga bilder på det? Passar sig kanske inte att lägga in en hoppoutfit i ett dressyrforum, men ändå :angel:
 
Sv: Färg på ridbyxor vid tävling.

Jag tävlar alltid i vitt. Men ser rätt många med andra färger, bla ljusgrått å ljusbeige.
 

Liknande trådar

Hoppning Jag tävlar hela helgen och efter några dagars regn så var det stora vatten/lerpölar på banan vilket resulterade i att det var lerstänk...
Svar
2
· Visningar
2 600
Senast: Kallebus
·
S
Dressyr Jag har nu hört lite olika bud om hur ryttarens klädsel ska vara på en lokal dressyrtävling. Eftersom jag inte har något TR hemma...
Svar
7
· Visningar
1 510
Senast: Magnum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp