Färg på schabrak/lindor?

Ragge_

Trådstartare
Hej,
tänkte köpa matschande schabrak och lindor till min valack, men har svårt att bestämma mig för vilken färg.
Hans sadel är brun.
Vad tror ni han hade passat i? Vad har ni för färger på era bruna hästar? :)

mm-015_65659461.jpg
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

vilken läckerbit!!=) tycker han skulle passa bra i grönt, alltså typ skogsgrönt inte ljusa nyanser. o mörklila!
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

Tack, visst är han! :love:

Ja, grönt kanske kunde passa. Men hittar varken mörkgröna schabrak eller lindor på de ställen jag brukar handla .. :(
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

en klassiker är ju beige med kanske brunt kantband osv, även marinblått är snyggt, i regel är de flesta färger snygga till bruna hästar. Kanske inte svart dock då det gärna försvinner. Rött kan också vara häftigt
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

rosa? :D

hade nog haft svarta lindor till en mörk häst och ett ljusare shabrak med svart kant.

eller så kan beige vara fint då han är ljus på magen :grin:.

marin blå och moss grönt passar annars på alla hästar. dock så kan det nog bli lite för mörkt på din, ljusare färger blir nog bättre ^_^
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

Olivgrönt brukar va dösnyggt tycker jag :D Hööks hade lindor i den färgen innan nya sortimentet.. Marinblått, vinrött... det passar nog med :) Men med en mörk häst tror jag lite ljusare/starkare färger är syggast ;)
 
Sv: Färg på schabrak/lindor?

Jag hade ett olivgrönt schabrak förut till min gamla ponny, testade det en gång på Hilmer och japp, han klädde i det, men det var ju en aning för litet:)

Tycker det är dåligt med färgvariationer i de butiker jag tittat i, mest blått, vitt, rött och beiget .. vet ni något ställe med ett större, färggladare utbud och vettiga priser? :)
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 058
Senast: caballus
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
339
Senast: liiinnea
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 318
Senast: Squie
·
Utrustning Hej Alla Har försökt googla, Söker info om just thule transporterna, Vad är skillnaden på 135 och 150 ? Jag skulle vilja hitta en som...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp