Färgtråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Färgtråd

även den pyttekorta pälsen runt ögon och mule kan blekas i solen
för mig är den solklart svart

Min egen svarta är rätt gråbrun för tillfället, om än inte lika mycket runt ögon och mule som din.
 
Sv: Färgtråd

*kl* Vad är det för raser på era stickelhårsfuxar? Min (bilderna längre upp) är ju varmblodig travare så jag trodde inte att stickelhår liksom existerade, speciellt inte på en häst som bara har bruna och mörkbruna hästar i stammen.
 
Sv: Färgtråd

Halvblod på min och Görels, Welsh (Cob) på lil-sis (jag tog mig friheten att svara för alla tre).

Din har garanterat fuxar längre bak i stammen och det är inte så ovanligt med stickelhår på vbltravare heller.
 
Sv: Färgtråd

Är föräldrarna säkert svarta? Hon ser ju verkligen svartbrun ut, men ska inte kunna bli det om båda föräldrarna verkligen är svarta.

Tja, jag tror det? Mamman är ju min, hon är svart året om, utom liiiite liiite brun i ljumskarna på sensommaren. Det står svart i passet. Pappan är också reggad svart. Såg inget brunt när jag var där med stoet.
Här är mamman:
4g2l4w.jpg


även den pyttekorta pälsen runt ögon och mule kan blekas i solen
för mig är den solklart svart

Min egen svarta är rätt gråbrun för tillfället, om än inte lika mycket runt ögon och mule som din.

Tycker hon är så himla ljus bara, jämfört med de bilder på föl som blivit svart jag sett på internet. Hon blir ju fin ändå, men hoppas på svart eftersom det är så smidigt :rofl:
 
Sv: Färgtråd

Jag vet ingen ras som har fler felreggade färger än varmblodstravare som jag skrivit tidigare. ....

Och det finns många stickelhåriga fuxar :)

Har haft en kompis vars fux var så stickelhårig att den togs för konstantskimmel om vi inte vetat att bägge föräldrarna var fuxar. ....
 
Sv: Färgtråd

Tycker hon är så himla ljus bara, jämfört med de bilder på föl som blivit svart jag sett på internet. Hon blir ju fin ändå, men hoppas på svart eftersom det är så smidigt :rofl:
om båda föräldrarna är svarta - och stoet ser ju absolut svart ut, jag litar på dig angående hingsten - så finns det bara två färger som är genetiskt möjliga; svart eller fux. Och fux är den ju inte...

Föl som är svarta genetiskt kan se ut på många olika sätt. Vänta till hon fäller av till våren så kommer du tro mig.
Här följer några bilder på några som blev svarta i slutänden...

kinder.jpg


ginza10.jpg


hippoteketsjumjum.jpg


hippotekets_jippie.jpg
 
Sv: Färgtråd

Jag tror dig absolut när du säger att hon kommer bli svart! I o m att det är mitt första föl tyckte jag hon var så himla ljus bara, visste inte att det var normalt. Förväntade mig liksom att hon skulle vara mycket mörkare under fölpälsen :P Var det inte en diskussion längre bak i denna tråden ang två svarta hästar som fått ett brunt föl? Här är en bild på hingsten från stuteriets hemsida; http://www.stuteriollie.com/Images/HorseImages/9_B.jpg
 
Sv: Färgtråd

Nu är det över 1000 inlägg i denna tråd, och det blir väldigt svårt att leta efter den information man söker. Jag stänger denna och gör en ny.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp