Färgtyp i stallet?

H

hallen_

Hej,
Funderar på att måla om i stallet. Vet vilka färger jag vill ha, men frågan är om jag ska måla med vanlig inomhusfärg eller om det är bättre att använda sig av utomhus färg? :confused:
Nån som vet? Hur har ni gjort?

/Hallen
 
Sv: Färgtyp i stallet?

hejsan!
jag har ingen aning om vilken typ av färg man ska men tänkte ja kunde bidra med ideér :)
Jag tycker att det är himla snyggt med grått, de ger ett frächt intryck :) typ halva väggen grå, sedan en 10 cm tjock svart rand och ovanför vitt..?
I övrig så tkr jag att det är snyggt att matcha olika nyanser :)
lycka till och hoppas att det blir bra!
 
Sv: Färgtyp i stallet?

Låter snyggt! :)
Jag tänkte ha en halvmörk brun nyans på nedre halvan på väggarna och en vit färg bruten mot vanlij upptill. Tror att det kan bli riktigt snyggt.:love:
 
Sv: Färgtyp i stallet?

Jag använder bara utomhusfärger i stallet.
 
Sv: Färgtyp i stallet?

I boxarna bör man ha färg som står emot amoniak, det finns speciell färg för ladugårdar och stall.
I övrigt beror det på om hästarna kommer åt färgen, gör de det får den ju inte vara giftig.

Fråga i din färghandel vad för färg som rekomenderas.
 
Sv: Färgtyp i stallet?

Åk till en riktig färghandlare och berätta att du ska ha det till just stall. De brukar ha vissa i sitt sortiment som är skonsammare och håller för riktiga gnagar-hästar
 

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
588
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
995
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
914
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 500
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp