Fästingmedel på innekatt

cambodia

Trådstartare
Ska snart börja gå ut med min katt i sele har jag tänkt. Vi måste bara träna lite med sele först 😅

Han är ju annars en innekatt. Funderar på det här med fästingmedel, hur gör jag med det? Hur gör ni andra?

IMG_3328.jpeg
 
Det beror litegrann på vart ni tänker bege er skulle jag säga. :) Jag tänkte inte behandla Kim ifjol, men när jag kom hem från en promenad på typ tjugo minuter i långt gräs/betesmark och jag hade hittat fem fästingar mellan mig, hund och katt ringde jag vetten (Kim är känslig mot vissa preparat så jag vill inte köpa själv) och beställde en spot on treatment. Jag har aldrig behövt behandla mer än en gång per år i alla fall.
 
Vilka preparat använder ni?
Är allt på recept? Antar det finns receptfritt men är det bättre att få från veterinär?
@Sel fick du behandlingen hos veterinären? 😊

Fick upp reklam om ett metallmärke man kan hänga på halsbandet. Låter som hokuspokus men det står såhär:

”Denna fästingmedaljong erbjuder en revolutionerande metod för att reducera fästingar och loppor på hunden utan bekämpningsmedel, fästingdroppar & sprayer.
…… hänget är laddat med bioenergi som skapar ett magnetfält runt kroppen vilket gör det svårt för loppor, fästingar och löss att lokalisera djuret.”

Vad tror ni om det?
(Vad är ens bioenergi?)
 
Vilka preparat använder ni?
Är allt på recept? Antar det finns receptfritt men är det bättre att få från veterinär?
@Sel fick du behandlingen hos veterinären? 😊

Fick upp reklam om ett metallmärke man kan hänga på halsbandet. Låter som hokuspokus men det står såhär:

”Denna fästingmedaljong erbjuder en revolutionerande metod för att reducera fästingar och loppor på hunden utan bekämpningsmedel, fästingdroppar & sprayer.
…… hänget är laddat med bioenergi som skapar ett magnetfält runt kroppen vilket gör det svårt för loppor, fästingar och löss att lokalisera djuret.”

Vad tror ni om det?
(Vad är ens bioenergi?)
Jag kommer inte ihåg vilket vi använder (ännu en anledning till att jag går till vetten numera. 😅 ) till hundarna har jag de gånger det behövts bara köpt någonting generiskt i djuraffären, men sedan Kim fick reaktion ringer jag hellre och får utskrivet. Behandlar gör jag själv.

Fästingmedaljong skulle jag klassa som hokuspokus. :D Jag har dock använt naturspray som avvisande och det har visat sig vara världen bästa avlusningsmedel till mina krukväxter så det funkar nog!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
575
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: cili
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
528
Senast: tott
·
Övr. Katt Hejsan! Funderar på att skaffa innekatt. Har kattvana sen innan, dock inte innekatt. Alla katter jag haft genom åren har varit...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp