Bukefalos 28 år!

Fästingmedel...

S

Sofia Engman

Hua nu är jag så himla trött på att plocka bort äckliga fästingar på våran hund.....

Finns det någon här på buke som har några bra tips/råd om bra medel, preparat som funkar.

TACK PÅ FÖRHAND:banana:
 
Sv: Fästingmedel...

Jag använder Frontline på Zita...funkar hyfsat bra tycker jag.

Har använt ett vanligt sånt där vitt fästinghalsband, men slutade med det då jag hörde det kunde va skadligt för hunden?

Både halsbandet och Frontline finns på apoteket.

Fick för ett tag sen höra om ett halsband med bärnstenar på, men om det funkar el. ej låter jag förbli osagt då jag ej använt det (låter ju även som lite hokus pokus).
 
Sv: Fästingmedel...

Koka upp 5 liter vatten, lägg i 1-2 burkar Rosmarin som får dra. Låt svalna och sila bort Rosmarinen, häll upp på flaska. Spraya på hunden ungefär 1 gång om dagen.
 
Sv: Fästingmedel...

det receptet körde vi på våran tollare för några år sedan, funkade skitbra!! billigt var det också!
 
Sv: Fästingmedel...

Koka upp 5 liter vatten, lägg i 1-2 burkar Rosmarin som får dra. Låt svalna och sila bort Rosmarinen, häll upp på flaska. Spraya på hunden ungefär 1 gång om dagen.

Vanlig rosmarin på burk som man köper i affären? Detta måste isf vara det bästa för oss. Jag är lite tveksam till att använda halsbandet (scalibor) vi brukar ha eftersom vi i år har klåfingriga småbarn.

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Fästingmedel...

:bow: Tack för alla bra svar..Vill använda något som ej är farligt för små pilliga barn som älskar at hålla på med hunden.

Ska allt prova med de gamla beprövade medlet med kokningen..

Varför dessa äckliga:devil: onödiga kryp. Som jag inte tyscker fyller någon alls effekt.

TACK.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
1 090
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Jag drar mig tyvärr för mina skogsrundor numera pga alla fästingar. Jag vill helt enkelt inte dra med mig skiten hem så de hamnar på...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 466
Senast: Takire
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
769
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 084
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp