Nya fästingmedel?

hollypolly

Trådstartare
Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu?
Funkar dom lika bra som bravecto?
Jag är så trött på att behöva fixa med recept varje år.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240331_083937_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240331_083937_Samsung Internet.jpg
    31,3 KB · Visningar: 28
Lägger in bilder på dom.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240328_092453_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240328_092453_Samsung Internet.jpg
    58,7 KB · Visningar: 25
Min minsta fick Adtab i år för den fanns för så låg vikt. Kan inte säga nått om effekten än för ingen av hundarna har fått fästingar. Men enligt vad jag läst från bland annat veterinärer som testat så ha de lika bra effekt som de receptbelagda.
 
Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu?
Funkar dom lika bra som bravecto?
Jag är så trött på att behöva fixa med recept varje år.
Jag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.
Tänk på att det ska ges varje månad, Bravecto är var tredje månad.
 
Jag har kört på Adtab och det har fungerat lika bra som Nexgard. Frontpro innehåller samma verksamma ämne som Nexgard, Adtab ett annat ämne men från samma substansgrupp dvs det fungerar likadant i hunden/fästingen.
Tänk på att det ska ges varje månad, Bravecto är var tredje månad.
Tusen tack :)

Vet du av vilken anledning just bravecto är receptbelagt?
 
När helt nya substanser kommer är de alltid receptbelagda till en början, troligtvis för att det ska vara lättare att ha koll på biverkningar osv. Många av de fästingmedel vi har idag som är receptfria var tidigare receptbelagda som exempelvis Exspot och Scalibor.
Okej 👌
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
137
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
388
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vad har hänt med flytande Alvedon? Barnen har i alla år aldrig nånsin knorrat över flytande Alvedon, den som är som vatten. Men nu...
2
Svar
28
· Visningar
1 983
Senast: emma74
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 952
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp