Fáfnir Frá Fagranesi...

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

Ultrabeat

FÁFNIR FRÁ FAGRANESI..Du som vet något om denna hingst eller har en avkomma efter honom skriv till mig och berätta. Har köpt en ung avkomma från Island efter honom och vill gärna veta vad för avkommor Fáfnir ger typ physke,gångarter,färg,temprament,negativa och positiva sidor etc etc. Vill veta så mycket som finns att veta. Har letat på hestur och hittat han men det står inte så mycket info om honom och tyvärr på isländska!. Vet att Fengur frá Ibisholi är efter Fáfnir och Fengur har bra tölt. Men det finns ju 600 avkommor efter Fáfnir,så någon måste ju äga en efter honom som gärna vill dela med sig av det..:)
Maila: ultrabeat85@hotmail.com
 
Jag känner en Fáfnir frá Fagranesi-avkomma (som också heter Fáfnir :smirk:). Han är skimmel och har lätt för tölten, dock något svårt för traven. Han är väldigt snäll och trevlig. Står nu på en mindre ridskola, passar perfekt till sitt jobb! Här kan du läsa mer och se lite bilder... http://hem.passagen.se/filippans2/applaro/fafnir.html
 
Sv: Fáfnir Frá Fagranesi...

Skrämmer liv i denna gamla tråd. Min hästs far Silfurtoppur fra Hofstadaseli är efter Fáfnir. Alltså är han min hästs farfar. Om du söker på mina inlägg så har jag lagt ut massor av bilder på honom här på Buke.

Lägger in ett par igen. :)

Ljósfaxi frá Hofsstödum

faxigalopp2.jpg


faxiomg.jpg


faxsidblik.jpg


Faxi har kanonpsyke och kanontölt. Övriga gångarterna är också bra. Han är Silversvart, fyrgångare 139cm hög. Vänlig och trevlig, framåt att rida. Känns väldigt intelligent.

Vansinnigt lekfull! :love: Trygg med människor och andra hästar, ganska ranghög. Något dålig hovkvalitet, men ingen katastrof, vet inte om det är medfött.

Jag vet att Rödruvan har två släktingar till.. Skall tipsa henne om tråden.
 
Sv: Fáfnir Frá Fagranesi...

Min Dama som jag numera sålt, är efter Fáfnir. En underbar häst, ett kanonbra och mycket ranghögt ledarsto med bra gångarter och mycket tölt. Hon går idag på ridlekis 20 år gammal. Lämnar fina avkommor, aldrig haft några fel eller sjukdomar, inte en kota låg fel enlig Ricke Schultz, hon der inte ut att vara mer än 12-13 och gamle Fáfnir blev 30 i fjol och vad jag vet betäckte han i fjol också. Jóhann Fridgeirsson som äger honom har väl 5 år i rad sagt att nu är det hans sista säsong men hästen är så frisk och stark så det har blivit fler säsonger i alla fall! Dama är den ultimata hållbara naturtöltaren, pigg och framåt men som tar hänsyn till om det är barn på ryggen. Vi har en son efter henne, en valack kvar.
 
Sv: Fáfnir Frá Fagranesi...

Vet att denna tråden är flera år gammal, men kunde inte låta bli att skriva.
Jag har ett sto som är efter Fafnir.
Född: 1990
Färg: svart
Mankhöjd: 127 cm
4-g med bra grundgångarter, framför allt traven som är stor.
Är lätt töltad men kräver sin ryttare.
Thora är ranghög och har hittills inte behövt vika sig får någon annan häst.
Hon har stor integritet och är ingen häst som egentligen tycker om att man gosar men henne. Hon finner sig i all behandling, men vissa saker som hovslagaren, tycker hon är onödigt. Det är under hennes värdighet att behöva stå på tre ben.
Hon har inte haft några föl.
Tyvärr har hon eksem som fick våren -02. Eller ev. hösten -01.
Jag lärde känna henne på min dåvarande ridskola där hon gick som lektionshäst. Hon hade inget synligt eksem hösten och vintern -01-02. Jag blev förtjust i hennes explosivitet och pigga utseende.
Hon är en mkt pigg dam men 100% pålitlig. Men hon är absolut ingen nybörjarhäst. Därför passade hon inte riktigt in i verksamheten.
Jag fick förmånen att få köpa henne i maj -02.
Jag har henne endast som ridhäst för min egen njutnings skull. Hon skulle nog ändå inte göra sig så bra på tävlingsbanan. Inte med mig i alla fall. Jag är ingen tävlingsmänniska.
Ni kan hitta lite bilder på min hemsida. www.hnallthora.dinstudio.se
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Jag ska betäcka mitt sto hemma i Sverige och känner att jag skulle behöva få lite nytänkande förslag på hingstar. De senaste årens...
2
Svar
27
· Visningar
4 926
Senast: Devinshed
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 760
Senast: Pilot
·
Islandshäst Jag kan inte så mkt om det här, därför frågar jag. Under mina år (inte så många) med islandshästar har jag snappat lite här och lite...
2
Svar
33
· Visningar
8 615
Senast: moli
·
Avel Jag har tidigare avlat en del på halvblod men har ändrat inriktning till Islandshäst och har för avsikt att betäcka mitt 2-åriga sto som...
Svar
5
· Visningar
1 381

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp