Fågelägare

S

Stoppard

Ni som har flera fåglar. Hur har ni fått
dem tama? Skaffade ni en i taget och gjorde
den tam innan ni skaffade nästa?
Blev den mindre tam när den fick en partner?
 
Jag har fyra fåglar, varav tre är tama. Den som inte är tam kom från en djuraffär och de andra är såkallade andrahandsgojor. Mina fåglar är inte mindre tama pga att de har varandra, men fågeln från djuraffären är inte tam eftersom han inte har någon nytta av mig - han har ju kompisar redan, men för de tama fåglarna så är jag den som man kan sova med, den som kommer med mat, den som kliar mm. Jag skulle rekommendera dig att köpa tama andrahandspapegojor.
 
Jag har redan en andrahandspapegoja som
efter mycket tid började lita på mig, men
det är i stort sett bara jag som kan hantera
honom. Han är en äldre herre på 25-35 år och
jag har haft honom i ca 10 år.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 866
Senast: LaMagia
·
Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 631
Senast: co-SMAD4
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 956
Senast: Barbabelle
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 060
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp