Fagerbett!

Okänd

Trådstartare
Vad tycker ni om fagerbett? Vilket/vilka bett rider ni på? Hur är hästen att rida? :banana::)


Jag tycker det är intressant med bett, har dock ingen häst utan bara är nyfiken...
 
Jag vet inte från egen erfarenhet men saker jag fått höra från folk på mitt stall som använder fagerbett eller bara har uttryckt saker om Fagerbett (ingen aning hur mycket sanning i detta):

- De är små i storlek så om hästen har 10.5 vanligtvis är det 11.5 i fager

- typ hälften av fagers bett är ej godkända för tävling

- alldeles för dyra

- dålig kvalitet / skulle aldrig våga använda ett delat fagerbett


Själv funderar jag på att köpa ett Jamila islandsstångbett, version 2 (version 1 var ej godkänd för tävling).
 
Jag har en häst som gärna inte tar stöd på bettet, men har lyckats hitta ett Fagerbett han är toknöjd med.
 
Jag gillar Fagers bett, uppskattar att de har så himla många olika varianter att välja mellan. De jag provat har funkat helt ok på min häst.
 
Min häst gillar deras titanbett, han vill ha tunna och lätta bett. Han har tvådelat, tredelat, pelham och kandarbett. Jag köper dem begagnade, då blir det inte så dyrt.
 

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
1 823
Senast: villhöver
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 217
Senast: Badger
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 460
Senast: tuaphua
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp