Fairfield Bett

Karoliten

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?

Någon som har erfarenhet av Fairfield bett från Hööks?Det med iron sweet.Hur fungerar de.Postiva alt negativa upplevelser?

De flesta hästar gillar bett med sötmalm. Om det är det bett jag tror så hade jag bara varit noga med att kolla så att det inte blir någon glipa där läpparna/kinderna kan klämmas mellan mundelen och bettringen. Jag har ett liknande bett men i stångbettsvariant och där kände jag igenom ett helt mässutbud av bett innan jag hittade ett (av billigare sort) som jag ansåg inte hade någon klämrisk. De andra hade mer glapp och min häst har rätt stora läppar och jag blev rädd att det skulle finnas en klämrisk.

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
232
Senast: aglaonema
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
890
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Vill ha någon typ av hökudde/hönät eller vad mer det kan kallas (?) för fodring på marken ute i hagen som är enkel att fylla på. Köpte... 2
Svar
29
· Visningar
1 605
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 241
Senast: Reshästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka