Bukefalos 28 år!

Faktura från hyresvärd

Bor också i hyresrätt med värdelös rördragning. Här har de satt ihop rören från köket så de går in i badrummet där det kommer på rör från tvättmaskin/dusch/vask osv. Rätt ofta som det blir stopp och kommer upp vatten från tvättmaskinen eftersom fett/mat/diverse från köksvasken stoppar. Plus då att det gör att vattnet i vaskarna inte rinner undan.

Vi hade ut personal som slamsög och höll på samtidigt som han muttrade om hur trött han var på att vara ute i de här husen för samma problem om och om igen.

Vi betalade inte ett öre och hade det kommit en faktura hade jag, precis som du, vägrat betala. Det är orimligt att det ska bli stopp så ofta och för så små grejer. Dessutom i ett hus som är nybyggt, det får hyresvärden helt enkelt se till att lösa själva.

Ja jag fattar inte varför det ska krångla så mycket och så ofta. Jag tänker inte ge mig i första taget, blev skitsur när jag fick brevet igår 😅
 
Äntligen möjlighet att ringa! Så har de lunchstängt haha. Men googlade lite och där står att hyresgäst bara ska betala om man varit oaktsam och spolat ner sånt som inte ska ner. Bajs och toapapper kan ju inte räknas dit. Så less på hyresvärden.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp