Fäller o fäller o fäller...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Websters girl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 041
W

Websters girl

Nu har Enzo fällt i gott och väl över 4 veckor... Är inte det lite väl länge? Det är inte lite han tappar heller...

Sv: Fäller o fäller o fäller...

Vår ena fäller istortsett året runt.. Men han har oxå grymt tjock päls..

DEt blir mycke att städa..:crazy:

Ja Enzo har ju mycket päls och jag har tänkt att det kanske är därför. Men så frågade jag min kompis hur länge hennes brukade fälla och det var bara i ca. 2 veckor.
Enzo har knappt fällt någonting fram tills denna fällningen. Förutom när han tappade valppälsen då såklart.

Min håller på att tappa vinterpälsen nu...*smart*
Håller som bäst på med att borsta ur all lös underull som annars
trillar av i små tussar överallt...

Han är korsning. Njuffe/B. Sennen...

Tänk om han tappar vinterpälsen nu då?
Har funderat på om det har med vädret och göra...

båda mina har fällt ovanligt mycket denna säsongen. jag funderar på om det har med värmen att göra?

Jag tycker att mina hundar har fällt ovanligt mycket hela året, tikarna började i somras och har hållit på tills nu. Hannen har fällt som en galning nu de senaste veckorna och nu är han nästan naken - lagom till vintern:smirk:

min tik var också helt "näck". hon brukar se hemsk ut, men i år såg hon riktigt förfärlig ut. fanorna var helt borta och av kragen syntes bara några enstaka längre hår. men hon fällde tidigare i höstas. hanen har börjat nu, och det är säckavis med hår! jag hoppas det avtar snart, annars kommer han nog frysa när värmeböljan tar slut.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2 3
Svar
55
· Visningar
3 161
Senast: Sedna
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 009
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 099
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 530
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejting

Hund, Katt, Andra Djur