Falsk identitet

Jamtland

Trådstartare
Det är någon som utger sig för att vara mig på Instagram, som använder samma namn som mig och min profilbild och använder det här kontot till att skicka väldigt fula och otäcka meddelanden till vår familjehemsdotter (hon är alltså placerad hos oss). Vad kan man göra? Polisanmäla?
 
Anmält till Instagram, blockerat användaren för fosterdottern, har tagit skärmdumpar på allt och ska polisanmäla i morgon (hann inte idag).

Och försökt att trösta fosterdottern som såklart är otroligt ledsen även om hon nu vet att det inte var jag som skrev.

Det jag tycker är obehagligt och som ger en dålig smak i munnen är att personen i fråga helt klart känner fosterdottern och även har koll på mig och min familj då de lagt till flera personliga saker i konversationen för att lura fosterdottern att det verkligen var jag.

Så jävla ledsen och maktlös jag känner mig...
 
Anmält till Instagram, blockerat användaren för fosterdottern, har tagit skärmdumpar på allt och ska polisanmäla i morgon (hann inte idag).

Och försökt att trösta fosterdottern som såklart är otroligt ledsen även om hon nu vet att det inte var jag som skrev.

Det jag tycker är obehagligt och som ger en dålig smak i munnen är att personen i fråga helt klart känner fosterdottern och även har koll på mig och min familj då de lagt till flera personliga saker i konversationen för att lura fosterdottern att det verkligen var jag.

Så jävla ledsen och maktlös jag känner mig...
Kram!
Bra att du sparat skärmdumpar och tänker polisanmäla. Det var vad jag tänkt föreslå, men några hann före.
 
Det är någon som utger sig för att vara mig på Instagram, som använder samma namn som mig och min profilbild och använder det här kontot till att skicka väldigt fula och otäcka meddelanden till vår familjehemsdotter (hon är alltså placerad hos oss). Vad kan man göra? Polisanmäla?

Hoppas det går att spåra ip-adressen så det går att se vart det kom ifrån…
 
Idag tog fanskapet och började skriva till mig istället. Så här har der tex sett ut.
20211012_221244.jpg
 
Skulle tro att det är en ung person som inte har det lätt i skolan, vare sig med kompisar eller skolresultaten.
En mobbare även i skolan.
Låter som avundsjuka och har det inte bra hemma heller.
Med detta säger jag inte att det är ok men kan ge ledtråd om vem det är i er närhet.
 
Skulle tro att det är en ung person som inte har det lätt i skolan, vare sig med kompisar eller skolresultaten.
En mobbare även i skolan.
Låter som avundsjuka och har det inte bra hemma heller.
Med detta säger jag inte att det är ok men kan ge ledtråd om vem det är i er närhet.
Ungefär vad vi också tror. Hen blev fruktansvärt provocerad av att jag tyckte synd om hen, tyvärr inte tillräckligt för att avslöja/försäga sig.
 

Liknande trådar

Relationer Jag följer några ekonomikonton på Instagram. Accepterar följarförfrågningar inom det området. Igår fick jag en förfrågan som jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 451
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Hej! Kanske en dum fråga men jag är urkass på sådant här.🙈 Jag har alltid haft två konton hos Swedbank. Jag har ett privatkonto och ett...
Svar
16
· Visningar
3 068
Senast: Acto
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 217
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp