falsklarm igen... *suck*

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Så har ameo än en gång varit in på förlossningen och vänt... :crazy:
CTG-kurvan visade exakt vad jag också kände, att jag hade värkar med ca 2 minuters mellanrum. Så det var ju helt rätt att åka in dit. Men livmodertappen var fortfarande opåverkad, så det blev en bricanylspruta, lite vila och sen hemfärd (med några till bricanyltabletter i bagaget)...
Jag är "bara" i vecka 36 (35+3) så de vill ju helst att barnet stannar kvar i livmodern ett tag till, OM det är möjligt. Hade jag varit några veckor längre gången så hade de tyckt att "okej, vi snittar dig i kväll då" (jag ska ju snittas), men det vill de ju inte göra riktigt än om de inte måste.
Sen säjer läkaren inne på förlossningen att vi oftast följer samma mönster med alla barnen vi får, dvs går vi 41 veckor med första så gör vi det oftast med andra och tredje också.
Min etta och tvåa är ju också födda med kejsarsnitt, men det har skett på planerat datum (ca 10 dagar före bf) och jag har inte hft tillstymmelse till värk innan med någon av dem.

Det är bara SÅÅÅ irriterande...
Jag menar, antingen får det väl köra igång ordentligt så jag slipper masa mig runt här hemma med en massa smärtor. Eller också kan det väl hålla sig lugnt tills det är dax! MEN såna här falsklarm klarar ajg mig utmärkt utan... fast vi får väl se hur många gånger jag ska behöva åka in på förlossningen och åka hem igen med oförrättat ärende :crazy: innan det blir dax på riktigt... :smirk:

(och inget blir ju bättre av att jag dels har GRYMMA foglossningssmärtor och dessutom får sammandragningar eller förvärkar om jag är uppe och gör något. Dessa sammandragningar/förvärkar brukar ge med sig om jag lägger mig ner igen, så dem behöver jag ju inte bry mig nämnvärt om. Men det medför ju att jag ligger och latar mig på soffan och glor på diverse mer eller mindre intressanta tv-program hela dagarna (och tar en stund framför datorn på kvällen, innan sovdax :p - annars blir ju abstinensen FÖR stoor... :D)

*behövde bara få skriva av mig lite irritation...*
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Gaah, vad drygt! Speciellt som du ska snittas som sagt och inte bara kan låta det köra igång hur som helst. Bra att du kollar upp det, och
kanske liiite kul att få känna hur värkar känns iaf? :smirk:

Jag är nu i v... hmmm *frågar maken* 24 och är satt på arslet resten av tiden. Så fort jag rör mig får jag smärtsamma, regelbundna sammandragningar och jag vill klara mig tom v 35 då jag blivit lovad vaginalt försök om allt ser bra ut. Startar det innan blir det snitt oavsett... Tur att Viktor är så liten än och är rätt nöjd med att lulla omkring här hemma och sedan vara ute en sväng med pappa på em/kväll/helg.

När hade du snittid, och när slutar dom stoppa det med Bricnyl och snittar om det skulle hålla i sig? Efter v 36?

Önskar lycka till hur som helst, vad spännande med ett till pyre!
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

äsch, deppa inte, tänk på att det är bra för bebin att det "bara" är falsklarm än så länge! Sedan när de är ute så förtränger man ju det jobbiga innan.
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Oj vad jobbigt!
Vad jobbigt med värkar när man ska snittas. Då ska man ju slippa den biten ialla fall. Och då måste du ju åka in varje gång du börjar få värkar så att de hinner snitta.
Låter inget vidare. Typiskt att det ofta är så jobbigt under graviditeten. För min del tyckte jag det och sedan när man fått sin bebis då blir jag nostalgisk när jag tänker tillbaka på graviditettiden.
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Lycko dig som iallafall känner av att det börjar närma sig själv känner jag ingenting är 40+5 och stor som en sjurumsvilla, när jag ser mig själv i en spegel blir jag övertygad om att jag ska sprängas vilken sekund som helst. :D För att inte tala om mina ben telefonstolpsmodell, men allt är bra enl. MVC ska på koll igen på måndag och då tänker jag flytta in och vägra åka hem om det inte är med beben på armen :angel:
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Du kommer bli proffs på det här.
Ta det lugnt och försök stå ut.

Och glo på tv kan du väl unna dig ett tag,
det finns ju så fantastiskt bra program på tv har jag hört.

Låtsas att du är en rik, pralinätande hemmafru som inte kan annat än att bara ligga på soffan och vara vacker!!!!
:)
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Samlar alla svar i ett inlägg...
När hade du snittid, och när slutar dom stoppa det med Bricnyl och snittar om det skulle hålla i sig? Efter v 36?
Jag har inte fått mitt datum än, har inte träffat min BM sen hon pratade med läkaren som skulle boka tiden... Får nog veta i morgon, men skulle tro att det blir 5/4 el 7/4 (de gör de planerade snitten på tis- och torsdagar...)
Vet inte hur långt de vill att man ska ha gått för att snitta i vilket fall som helst.
äsch, deppa inte, tänk på att det är bra för bebin att det "bara" är falsklarm än så länge! Sedan när de är ute så förtränger man ju det jobbiga innan.
Jag VET ju det där och visst är det bra att barnet får ligga kvar så länge som möjligt. Men kan det då inte hålla sig lugnt :devil: , så man slipper dra igång stora processen med barnvakter, hästmedhjälpare och färd till förlossningen - helt i onödan... :smirk:
Lycko dig som iallafall känner av att det börjar närma sig själv känner jag ingenting är 40+5 och stor som en sjurumsvilla, när jag ser mig själv i en spegel blir jag övertygad om att jag ska sprängas vilken sekund som helst.
Du, jag är förmodligen inte en millimeter mindre än du i omfång. Är stor som TVÅ hus, tror jag.. Bär allt framför mig och högt upp.. :crazy: Och då har jag ändå bara gått upp 9 kg! :bow: Har varit stooor de andra gångerna också, men deta är mycket värre! kan inte knäppa igen någon enda jacka runt magen, tur de har tryckknappar... :p
det finns ju så fantastiskt bra program på tv har jag hört.
VAR hittar man dem?? Måste vara på någon av de få enstaka kanaler vi INTE har... ;)
Låtsas att du är en rik, pralinätande hemmafru som inte kan annat än att bara ligga på soffan och vara vacker!!!!
Om du VISSTE hur nära sanningen det där är.. *stirrar på den tomma godisskålen* :p :D
Fast det är klart, vacker känner man sig ju inte riktigt, kanske...
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Hur har du det idag? Jag känner lite stramningar i ljumskar och ryggslut men inte värre än att jag kunde vagga ut med mina lika tjocka dräktiga ston i morse det är nog en syn för gudarna när vi går på morgonpromenaden :angel: Jag undrar också över var man kan hitta bra tv dagtid men man är ju en riktig såpa missbrukare just nu :eek: Får väl vagga på över helgen men sen vill jag inte mer :smirk:
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Åh, jag skulle vilja se er! :) Jag tror bestämt att ni är jättesöta när ni båda vaggar iväg på er promenad!!!
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Hade vi bara varit två :angel: vi är sju :D tre islänningar, tre shettisar och så "lilla" jag, kan säga om någon tycker sig känna av en jordbävning så är det vi som springer in till kvällsmaten vid 20.30 tiden :rofl: :rofl: :rofl:
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Med tanke på mina foglossningsbesvär så försöker jag inte ens att göra något med hästarna, utöver att titta på dem genom fönstret... :crazy: Det är nog 2 veckor sen jag ledde ut en häst senast. Har ju maken hemma nu och tar hand om barnen och hästarna.
I övrigt är det helt okej idag. Har varit på "vanlig" mvc-koll och allt var bra :D. Till och med Hb var bra, har gått upp sen senast och låg nu på 128!! :bow:
Vi får väl se när nästa tur till förlossningen blir, för jag känner mig inte helt övertygad om att jag kommer hålla mig tills planerat snittdatum i början av april... :p
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Hur går det Ameo?
Det är väl dags vilken dag som helst nu?! :)
Vet du vad det blir eller blir det en överraskning? :)

*tröstkram för foglossningsbesvären* Men du slipper dem snart! :)
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

indyhope skrev:
Hur går det Ameo?
Det är väl dags vilken dag som helst nu?! :)
Vet du vad det blir eller blir det en överraskning? :)

*tröstkram för foglossningsbesvären* Men du slipper dem snart! :)
Idag har det varit lugnt i alla fall.. Och det är ju några veckor kvar ännu... (se inlägg ovan, där eventuella slutdatum står)

Vad det blir? En BÄBIS, tror jag i alla fall, det såg ut så på ultraljudet... :p ;)
Vad gäller kön - ingen aning..
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Ja, du har det inte roligt med dina foglossningsbesvär.
Kan bara hoppas och hålla tumarna att du får gå hela tiden ut *tummen-upp-smiley*
Vad säger dina andra två tulingar om att mamma går omkring och vaggar och har ont?
Jaja, det är inte så långt kvar iallafall, håll ut!
Som nå´n ovan skrev, låtsas att du är hrik hemmafru. Lägg upp benen , bädda in dig skönt och koppla av så gott det nu går.

Kram ........
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Så har vi varit in YTTERLIGARE en gång på falsklarm.. :smirk:
Men den här gången var det en annan läkare (samma som jag har på MVC för övrigt - hon flänger överalt på alla avdelningar, tror jag..), som tyckte att vi inte skulle behöva åka in varannan dag, i onödan. Så nu är jag satt på "underhållsdos" Bricanyl, för att slippa ha jobbiga smärtsamma förvärkar som det ändå inte blir något av. Och OM det kör igång på riktigt så är det inget som Bricanylpillrena biter på, utan nästa gång det blir värkar så ÄR det nog på riktigt... Och förhoppningsvis dröjer det en vecka till, för innan dess räknas det tydligen som "för tidigt".
Så nu ska jag väl kunna orka sitta uppe en stund och göra något annat än att bara glo på tv...

Jag är LESS på det här nu!! :devil:

Vad gäller fogarna, så visst har jag ont av dem.. Men faktum är att eftersom jag är så stilla som jag ändå är så känner jag inte av dem SÅ mycket i alla fall - inte mer än o0m jag räkar lägga mig s att bara ena bäckehalvan belastas, för då skevar ju hela bäckenet - vilket inte är sådär jätteskönt direkt... :crazy:
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Kan skriva lite helt andra saker för att muntra upp dig lite :)
En ny vet var och kikade på hästarna. Min stora lilla kille, Benke, gav henne huvudbry.
" Hmm, vad är det där?" Det var mig en liten tunn islänning!

Jag trodde hon skämtade men inte då. Hon fick sig ett gott skratt när jag talade om att det minsann är en äkta shettis omväl något stor. (tror han har landat på 117cm)
Hon avslutade med standardfrågan "vilka anabola har du gett den där?" :p

Efter det kollade hon på lillhingsten, ville kolla att chippet satt kvar ordentligt efter strulet med insättning. "Den här har mer normal storlek för en vuxen shettis"
Hehe, åhjo, med tanke på att han bara är 2år så.......... :D
Han lär nog bli på gränsen för maxhöjd.
Men stiliga är dom tillsammans :love: Det kommet att bli ett ursnyggt par framför vagnnen såsmåningom.
 
Sv: falsklarm igen... *suck*

Jag hade också sammandragningar med min trea i stort sett från vecka 20. Han kom 16 dagar över tiden....så det kan bli så att de ligger kvar iallafall...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Saigon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 905
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 904
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 644
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp