Bukefalos 28 år!

Falsterbodressyren!

Det tänkte jag inte på, var så chockad över att de visade
lite dressyr. Men jag ska kika igen. Som tur är hade jag videon laddad av ren tur.
 
Var ju inte i Falsterbo i år, men Whalter såg jag och fotograferade i Falkenberg 2/7. Väldigt rörlig häst, hoppas att det gick bra i Falsterbo. Bilder finns på vår hemsida, fick med både ritten i LA och Msv.

Mvh Cissi
 
Jag var där och såg Specialen och Kuren. Kollade också på 6 o 7 åringarna, vilka fina unghästar!Fick gåshud när Minna och Don Charly red, helt fantastiskt ekipage!Och för att inte tala om Biggles.. såg ni att han fick en 10! på ett enkelt byte av Eric Lette. Och Minna fick en 10 av Eric på en mellantrav.

Tycker det var jättekul att Tinne vann Specialen, Mickey har ju utvecklats mycket och blivit mer kraftig och utrycksfull. Och visst red hon med lite mera tryck än vanligt? Tycker Absinth är tråkig men den gör "ju allt som den ska" förutom att den hade väldigt dåliga övergångar piaff-passage. "Trista Tristan" såg ju mycket bättre ut än förr, men hon rider ju så mesigt att man sommnar, lite tryck i den hästen så blir den säkert härligare att se på. Vad jag ska säga vad jag tycker om Lianes ritter vet jag inte....men jag tycker att hon rider väldigt mycket "emot hästen" och lixom håller i sig i tyglarna. Men hon hade härlig musik och fick ju till ett nästan prickfritt program i kuren. Kristians ritter var ju väldigt fina och hästen har en sån himla underbar galopp!

Jag tycker det var synd att varken Sack, Briar, Zancor, Mickey eller Carex var med i kuren. Men de vill ju säkert spara på sina hästar till Achen o OS. Men när de ändå var där, kunde de inte gjort en liten uppvisning?

Men finast och läckrast var ändå Zancor, som jag såg på framridningsbanan på lördag eftermiddan. Han är helt fantastisk, vilka bakben!Han har en grymt bra ryttare ovanpå också, älskar att Per rider med ett sånt tryck!Så att det blir lite action på dressyrbanan ;)

Måste också säga att det hela var väldigt bra arrangerat, Tex så kommenterade Kyra efter varje unghäst och radio fanns att köpa och lyssna på kommentarer. Härliga prisutdelningar, massor av publik. Det var lixom bra drag!

Tack för mig
 
Jag tyckte Sack har blivit mycket bättre , jag har bara sett honom gå bättre en enda gång och det var när hon fick brons på SM i Helsingborg för några år sedan.

Det såg ut som om han skvätte ut med vänster bak på något sätt , han är väldans bredbent bak i alla rörelser och det är inte bra. Vi får hoppas att hon kan träna bort det.

Kul iallafall att Minna fick den sista OS platsen :)
Fast om jag hade fått välja hade jag tagit bort Lussan och satt dit Helena Larson och Corrado istället.
 
Är det någon som vet när det är OS förresten? Är det inte rysligt varmt i Aten på sommaren?
 
Det börjar om en månad och jo det är hemskt varmt i Athen i Augusti.
 
Vad kul att få hör lite mer! Låter som de är rätt lika..hm..Werthino och våran kille. Han är oxå en typisk killhäst. Inte att han är stark men han har SÅ mkt motor och är ganska kaxig ibland, tycker att han kan och vet bäst. Och i stallet är han en nallebjörn. Våran bockar oxå gärna och mkt när andan faller på. Inte för att han är istadig/dum utan för att det är så KUL! Fast våran kunde gärna fått lite mer av gångarterna jag förstått att Werthino har... ;)
 
hejsan!
jag såg GP o specialen.
Tycker d e rätt att minna för den sista platsen till OS.. sack såg mycket trevlig ut.
Mickey såg oxå mycket bättre ut nu än han gjort förut..har dock inte sett den hästen live men blev faktiskt överraskad.
Patrik o Pasteur e härliga att se.
Ia o Galliano e ju fortfarande min favorit :love:men galliano hade inget bra meeting i falsterbo .. kuren var rena bottennappet sa Ia!!
Mr Bean har som någon sa blivit väldigt stabil. han har inte d där lilla extra men gör sakerna säkert lika som absinth.
Såg Minna o Don Charly enbart på prisutdelningen men han var himla läcker.
såg 5 åringen som hon vann med.. kommer ej ihåg namnet men den var fin o minna ser jag som förebild numera. rider otroligt mjukt o har hästarna i uppförsbacke.
kommentatorerna var bra (i radion) o bo göran tyckte ju att gallianos öron var SÅÅÅÅ GULLIGA!!!
någon frågade vad maggies ryttae heter..Kerstin Dahlberg. Mycket trevlig.
 
Det var skitroligt att se Galliano! :)
Härlig häst med massa go o utstrålning, trisst att det vart såna missar bara, men det är väl smällar man får ta! :)
 
Jag var där på fredagen och såg 6 och sjuåringarna. Telde eller nått sånt heter en tjej, hon är i en annan dimension än övriga. Sitter så stilla, Brink är oxå bra.
Värst var tjejen som dom sa var huvudtränare i dressyr på Strömsholm, det var den värsta ritt jag sett.
Har inte listan här men jag noterade lite och en del var riktigt bra men de flesta var ur bärighetsynpunkt bedrövliga.
 
Jag tycker att Saigon var grymt fin!Var inte första gången jag såg honom, men han såg mycket starkare ut nu än förr. Jag gillar typen av honom skarpt, lätt och hög men ändå inte "älgig", också har han ju en fantastisk galopp. Synd att han fick lite bytesmissar, men han var vell inte riktigt klar i bytena än.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp