Fälttävlan...???

Chima

Trådstartare
Vad måste man göra för ett "prov" för att få tävla fälttävlan?
måste man kunna något speciellt? :confused:

Jag vill såå gärna börja med fälttävlan :)
Berätta om fälttävlan, om det är svårt eller inte? (nu förstår jag att det varierar från klass till klass, men på ett ungefär...)

Lägg gärna in EN bild på dig när du tävlar/tränar fälttävlan (hopp,dressyr eller terrängen)

Kram Chima

Sv: Fälttävlan...???

dels ett teoriprov som för grönt kort ungefär.
och dels en praktisk del där man ska hoppa såna terränghinder som kan förekomma i debutant, temporidning mm

svårt å svårt....det krävs att man har koll på sin häst i både dressyr och hopp och att häst och ryttare litar på varann. kräver mer allsidig träning än andra grenar. men definitivt roligast!

candymanudden2.jpg

Sv: Fälttävlan...???

Det är inget svårt prov man ska göra för att få fälttävlanskort. Det man mest vill se är att man kan kontrollera sin häst.

Debutantklasserna brukar vara ganska lätta och sen går du ju upp i klasserna när du känner att du klarar av det. Men ett tips är att träna mycket terräng så hästen får rutin på sånna hinder.
Tycker absolut du ska börja! Det är absolut den roligaste grenen :)

IMGP2277.jpg

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 285
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 533
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka