Fälttävlanskort o grönt kort???

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Love_Destiny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 881
L

Love_Destiny

E det nån som vet om man måste ha grönt kort om man ska ta fälttävlanskort eller om man bara måste ha det om man ska tävla?:confused:

Sv: Fälttävlanskort o grönt kort???

Hm, jag vet inte om jag ska vara ärlig, men det verkar lite onödigt att ta fälttävlanskort om man inte har grönt kort. För du kommer ju inte behöva ditt fälttävlanskort förrän du ska tävla, och då måste du ju också ha det gröna kortet :) hoppas jag löste någon fundering!

vad ska du med ett fälttävlanskort till om du inte ska tävla? :angel: men det är väl så att man får göra fälttävlans provet som är i 2 delar och klarar man det så får man ett litet märke att klisrtra på det gröna kortet.

Jag hade inte grönt kort när jag tog f-märket, men å andra sidan gjorde jag inte provet på ngn ordnad kurs eller så (bodde typ hemma hos en ft-tränare :D)

Det kan ju vara bra att ha det gröna kortet, eftersom "FT märket" bara är en liten klisterlapp som sätts på GK. :p

Jag behöver ta Kortet före mantorps tävling. är de någon som vet en tränare som ska ha en kurs/träningar redan nu så man kan planera lite med hästarna?

Vi har planerat in en kurs före Mantorp om vädret tillåter (vi är då delvis på utebanan och bara på delar av terrängbanan) kolla in på www.hofors-rs.com så hittar du mera info där

Jag vet inte om jag gick och blev blind igår men ja hittar ingen kurs före mantorp:crazy: Men ja kan ju vara lite förvirrad så de kanske bara e jag.
Men om värdret tillåter kommer de vara sån träning så de går att ta FT kortet på häst?
Men jag tror att vi kommer upp på en kurs ändå för Hofors har ju en jättefin bana:DLugnt favoritbanan och Sen nya hästen har väll aldrig vart så långt Norrut så han kanske skulle må bra av lite skog

Äsch du ;) det är jag som är förvirrad.... den första kursen är 1 maj helgen, jag blandar ihop det med att vi skall försöka dra iväg ett gäng till Hebys gamla bana innan Mantorp och du får gärna hänga på i så fall. PM:a nån gång i början på april så får vi se om det blir nåt då

Liknande trådar

Gnägg Hej, Har letar överallt efter grönt kort kurs, i Skåne gärna så nära Hörby / Lund som möjligt. Verkar inte finnas något nu inom de...
Svar
1
· Visningar
150
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen... 14 15 16
Svar
304
· Visningar
21 627
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 077
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma